کد خبر: 648360
تاریخ انتشار :

بیانیه ولایتی در واکنش به اعدام ۸۱ نفر در عربستان

مهر/ دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، ضمن محکوم کردن جنایت عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر از مردم مظلوم این کشور اتحاد مسلمانان و جهان اسلام را برای مقابله با این اقدامات ضد بشری خواستار شد.

بیانیه ولایتی در واکنش به اعدام ۸۱ نفر در عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن جنایت عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر از مردم مظلوم، مسلمان و از جمله نوجوانان شیعه، تصریح کرد: این اقدام و کشتار علنی، چهره دولتمردان سعودی را بیش از پیش نمایان می‌کند و بی تردید چنین جنایت ننگینی در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزوده است: آمران و عاملان این جنایت علیرغم ادعای دفاع از حقوق بشر، در برابر آزادی خواهان و حق طلبان جهان محکوم هستند و این اعمال ننگین شاهد دیگری بر تبلیغات غیر واقعی و دروغین آنان خواهد بود.

ولایتی در بخش دیگری از این بیانیه با توجه به سکوت مجامع بین المللی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری در قبال این اقدام و دیگر جنایات گسترده و ظلمی که علیه ملت‌های مسلمان منطقه از جمله سوریه، فلسطین، لبنان، یمن، افغانستان، عراق و … می‌شود خاطر نشان کرد: علیرغم همه این جنایات که با هدایت، حمایت و زمینه سازی استکبار و توطئه گران برای تضعیف کشورهای اسلامی در منطقه شکل می‌گیرد و به اذعان و اعتراف چندین باره و صریح برخی دولتمردان غربی از جمله آمریکا و همچنین کشورهای حامی و مرتجع منطقه که پدید آورندگان گروه‌های تروریستی و افراطی مانند داعش در منطقه بوده و هستند، سکوت نهادهای بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری، بستر ساز تعدی، تعرض و جنایات روزافزون از جمله کشتار علنی در عربستان است و باید به شدت محکوم شود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان ضمن محکوم کردن این جنایت، اتحاد مسلمانان و جهان اسلام برای مقابله با این اقدامات ضد بشری را خواستار شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها