کد خبر: 648678
تاریخ انتشار :

قرارداد گازی اروپا و آمریکا پیامی به روسیه است؟

در ادامه تلاش‌ها برای کاهش وابستگی غرب به نفت و گاز روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده روز جمعه قراردادی را امضاء کردند که بر اساس آن، کمبود گاز اروپا را آمریکا جبران کند.

قرارداد گازی اروپا و آمریکا پیامی به روسیه است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در سه نشست مهم بین‌المللی به بروکسل سفر کرده است، پس از دیدار با رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که ایالات متحده تا پایان سال پانزده میلیارد متر مکعب اضافی گاز - معروف به LNG - را در اختیار اتحادیه اروپا قرار می‌دهد.

اورسولا فون درلاین رئییس کمیسیون اروپا هم پس از اظهارات بایدن عنوان کرد که حضور رئیس جمهوری ایالات متحده در بروکسل «پیامی بسیار قدرتمندی را به جهان ارسال می کند. چرا که مشارکت دو سوی اقبانوس قوی‌تر و متحدتر از همیشه است و ما مصمم هستیم در برابر جنگ وحشیانه روسیه بایستیم».

وی افزود: "این جنگ یک شکست استراتژیک برای پوتین خواهد بود. همکاری ما در وضع تحریم‌های پی‌درپی علیه روسیه فوق العاده و استثنایی بوده است. تحریم ها اکنون راه خود را به اعماق نظام روسیه وارد کرده و منابع پوتین را برای تامین مالی این جنگ تخلیه می کند."

فون درلاین در مورد قرارداد جدید گاز اتحادیه اروپا با ایالات متحده هم گفت: این حمایت همچنین شامل تقویت امنیت انرژی و استقلال اروپا از سوخت‌های فسیلی روسیه می‌شود. همانطور که می‌دانید، هدف ما کاهش این وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه و رهایی از آن است.

اتحادیه اروپا قبلاً گفته بود که مصرف گاز روسیه را در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین کاهش خواهد داد.

روسیه تامین کننده اصلی انرژی اروپا است و جنگ آن با اوکراین به بالا بردن قیمت انرژی کمک کرده است. البته بهای انرژی پیش از حمله روسیه به اوکراین به دلیل بحران ناشی از همه‌گیری کرونا افزایش یافته بود.

تحولات اوکراین باعث شد تا اتحادیه اروپا متعهد شود که مصرف گاز روسیه را با افزایش واردات از سایر کشورها و تقویت انرژی های تجدیدپذیر تا دو سوم در سال جاری کاهش دهد.

دیروز بروکسل میزبان سه نشست شامل اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در خصوص موضوع اوکراین بود. رهبران گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها