کد خبر: 648698
تاریخ انتشار :

ماجرای «ارسال پیام قدرتمند» به کره شمالی چیست؟

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، چین و روسیه باید از کره شمالی در پی اقدام این کشور در از سر گیری آزمایش موشک بالستیک قاره پیما بخواهند از دست زدن به "تحریکات" بیشتر اجتناب کند.

ماجرای «ارسال پیام قدرتمند» به کره شمالی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، جالینا پورتر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری گفت: چین و روسیه باید پیامی قوی به (کره شمالی) ارسال کنند تا از دست زدن به تحریکات بیشتر خودداری کند.

 کره شمالی اعلام کرد روز جمعه یک موشک بالستیک قاره پیمای بزرگ و جدید را پرتاب کرده است؛ آزمایشی که به گفته کیم جونگ اون، رهبر این کشور هدفش نشان دادن قدرت نیروی هسته‌ای این کشور و بازداشتن آمریکا از دست زدن به هرگونه اقدام نظامی است. این اولین آزمایش تمام و کمال یک موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی، یک کشور مسلح به سلاح هسته ای، از سال ۲۰۱۷ تا کنون محسوب می‌شود.

پورتر که در اظهاراتش از مخفف نام رسمی "جمهوری دموکراتیک خلق کره" برای اشاره به کره شمالی استفاده کرد، پرتاب این موشک را نقض "گستاخانه" قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواند.

او گفت: ما از همه کشورها می‌خواهیم که جمهوری دموکراتیک خلق کره را در قبال چنین تخلفاتی پاسخگو کنند و همچنین از کره شمالی می‌خواهیم برای شرکت در مذاکراتی جدی پای میز مذاکره بیاید.

او که درباره موضع چین و روسیه در شورای امنیت اظهار نظر نکرد، افزود: "ما در مراحل اولیه رایزنی در مورد این موضوع هستیم. تحولاتی مطرح بوده‌اند که باید برای همه کشورها، به ویژه آنهایی که با کره شمالی مرز مشترک دارند، مایه نگرانی باشند. تصمیم جمهوری دموکراتیک خلق کره برای بازگشت به آزمایش موشک بالستیک قاره پیما یک تشدید آشکار تنش است."

آخرین باری که کره شمالی دست به پرتاب موشک بالستیک قاره پیما زد مربوط به سال ۲۰۱۷ است که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور را در پی داشت اما آمریکا و متحدانش هم اکنون با روسیه و چین بر سر جنگ اوکراین اختلاف دارند و در این وضعیت مطرح کردن چنین واکنشی دشوارتر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها