کد خبر: 648763
تاریخ انتشار :

حملات هوایی نزدیک مرزهای ایران

وزارت امور خارجه کشور روسیه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی در مورد تشدید تنش در منطقه قره باغ از طرفین خواست تا به توافق دائمی پایبند باشند.

حملات هوایی نزدیک مرزهای ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در حالی عنوان می شود که در روزهای گذشته آذربایجان چندین حمله هوایی در منطقه قره باغ انجام داده است.

در همین پیوند، وزارت دفاع روسیه نیز شنبه شب به این اقدامات واکنش نشان داد و اعلام کرد؛ ارتش آذربایجان آتش بس در نوامبر ۲۰۲۰ در قره باغ را نقض کرده و نیروهای این منطقه را مورد حمله هوایی قرار داده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این منطقه (قره باغ) که در زمان حاضر توسط نیروهای حافظ صلح روسی در حال گشت زنی است، در سطح بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت شناخته شده است؛ با این حال عمدتاً ارمنی ها در آن ساکن هستند.

به گزارش فرانس ۲۴، به دنبال اقدامات اخیر آذربایجان در منطقه قره باغ، ارمنستان نیز از جامعه بین المللی خواست تا از تلاش هایی با هدف بی ثبات کردن اوضاع در قفقاز جنوبی جلوگیری شود.

در همین ارتباط، وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای خاطر نشان کرد؛ ما انتظار داریم نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ گام های ملموس و قابل مشاهده برای حل و فصل وضع موجود و جلوگیری از تلفات و خصومت های جدید بردارند.

ارمنستان همچنین اعلام کرد که حمله به شهر پاروخ پیش از بمباران مستمر شهرک‌های ارامنه و زیرساخت‌های غیرنظامی صورت گرفته بود.

وزارت خارجه ارمنستان پیش از این نیز اعلام کرده بود که نیروهای آذربایجان پنجشنبه گذشته به پاروخ (تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسی) نقل مکان کرده اند که به گفته آنها نقض آشکار توافقنامه آتش بس است.

ارمنستان آذربایجان را متهم کرده که عمده جمعیت قومی-ارمنی قره باغ را بدون گاز طبیعی رها کرده است؛ اتهامی که وزارت خارجه آذربایجان آن را بی اساس خواند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها