کد خبر: 648790
تاریخ انتشار :

مخالفت نماینده مجلس با فیلتر شدن فضای مجازی

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس گفت: اعتقاد داریم که فضای مجازی باید تحت کنترل باشد، اما با هر گونه فیلتر شدن و محدود کردن این فضا مخالف هستیم.

مخالفت نماینده مجلس با فیلتر شدن فضای مجازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد حسن آصفری گفت: فضای مجازی یک موضوع با اهمیت است و نمی توان آن را رها و یله کرد و به آن بی توجه بود.

به گفته این نماینده مجلس فضای مجازی باید تحت کنترل باشد اما با هر گونه فیلتر کردن و محدود کردن این فضا مخالف هستیم. زیرا دنیا دنیای ارتباطات است و مگر ما می توانیم دور خودمان را دیوار بکشیم و بگوییم که افراد جامعه از فضای مجازی استفاده نکنند.

قرار گرفتن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح‌های مورد بررسی صحن علنی مجلس با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها روبه‌رو شد، زیرا بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مدنی این طرح را در راستای ایجاد محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی تلقی کردند. 

آصفری اعلام کرد: ما باید عرضه داشته باشیم از فضای مجازی در جهت منافع خودمان استفاده کنیم و فرصت فضای مجازی را تبدیل به تهدید نکنیم. ما نمی توانیم برای مسئله ای که امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد قانون مصوب کنیم. در بحث فضای مجازی در یکی از موارد آورده ایم.

سه اسفند سال قبل کمیسیون مشترک صیانت در آخرین نسخه‌اش طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی به تصویب رسید که همان شب معاونت قوانین مجلس این مصوبه را باطل کرد.  با وجود  رای موافق برای ابطال تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به دست معاونت قوانین مجلس، رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه این طرح می‌گوید که رای‌گیری برای تصویب این کلیات «قانونی‌» بوده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: چطور می شود پلتفرم هایی مثل تلگرام و اینستاگرام که در خارج از کشور هستند برای فعالیت در داخل کشور ما تعهد بدهند. زمانی ما می توانیم طرح صیانت را عملیاتی کنیم که فضای مجازی را بومی کنیم.

رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه صیانت گفت: «دو رویکرد تخصصی و سیاسی در مقابل طرح صیانت شکل گرفته که نتیجه رویکرد سیاسی حواشی به وجود آمده برای طرح صیانت است. تقریبا ۸۵ درصد بحث‌های انتقادی به طرح صیانت حاشیه‌ای و سیاسی، ده درصد هم انتقادات و ایده‌هایی بود که خیلی کارشناسی هم نبود.»

البته  نوباوه عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت معتقد است «این اتهام بزرگی است که به اسم دفاع از آزادی می‌گویید طرح صیانت فیلترینگ می‌آورد.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها