کد خبر: 649428
تاریخ انتشار :

سایت «خبر سراسری» در کلاب‌‌هاس برگزار می‌کند

مناظره‌ای جذاب درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای

سایت «خبر سراسری» در کلاب «صدای سراسری» روز شنبه 20 فروردین 1401 ساعت 21 با حضور احمد مازنی، محمدعلی وکیلی، حسن بهشتی‌پور، غلامعلی رجایی و عباس امیری‌فر به بررسی ابعاد انتقادهای منتقدان تازه رئیسی در حوزه سیاست خارجی می‌پردازد و این پرسش را مطرح می‌کند که سرنوشت مذاکرات چه می‌شود؟

مناظره‌ای جذاب درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، مذاکرات وین همچنان در شرایط مبهمی به سر می‌برد و درحالی که مقامات ایرانی و نیز مقامات دیگر طرفین برجام مدام سخن از قریب‌الوقوع‌بودن نتیجه مذاکران می‌زنند، اما این نتیجه تا این لحظه به دست نیامده است و به باور برخی کارشناسان موضوع به این راحتی‌ها هم حل نمی‌شود و متغیرهای متعددی بر روند مذاکرات می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ از جمله جنگ روسیه و اوکراین، امتیازخواهی‌های آمریکا و البته تضمینی که ایران از آمریکا می‌خواهد تا بار دیگر از برجام خارج نشود. حالا اما نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به سید ابراهیم رئیسی از او خواسته‌اند که باید تضمین‌های لازم از آمریکا اخذ شود؛ از طرفی یک نماینده نزدیک به جبهه پایداری‌ هم گفته است که در موضوع راستی‌آزمایی خطوط قرمز رعایت نشده و صرفا به وعده‌های بایدن استناد می‌شود. پیشتر هم گفته می‌شود سعید جلیلی با روند مذاکرات همدلی کامل ندارد و انتقادهایی را متوجه آنچه در جریان است، وارد کرده است.

در این شرایط پرسش مهم این است که آیا رئیسی در موضوع مذاکره با منتقدان و بلکه مخالفان تازه‌ای روبه‌رو است؟ آیا جلیلی و پایداری‌ها قطب مخالف دولت را تشکیل می‌دهند و احیانا چه در مجلس و چه در فضای عمومی سیاسی پس از اخذ احتمالی نتیجه دولت را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند؟

سایت خبر سراسری برای پاسخ به این پرسش‌ها روز شنبه 20 فروردین 1401 ساعت 21 در کلاب «صدای سراسری» میزبان احمد مازنی، محمدعلی وکیلی، حسن بهشتی‌پور، غلامعلی رجایی و عباس امیری‌فر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها