کد خبر: 649708
تاریخ انتشار :

در ضیافت افطار رئیس جمهوری چه گذشت؟

آخرین خبر/ محمد قوچانی در صفحه‌ شخصی‌اش جزئیاتی از ضیافت افطار رییس جمهوری را روایت کرد.

در ضیافت افطار رئیس جمهوری چه گذشت؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد قوچانی در اینستاگرام نوشت: 

روز گذشته در  نخستین دیدار با رئیس‌ جدید جمهوری‌اسلامی آقای رئیسی همراه جمعی از مدیران روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا  از اعتماد و شرق و اطلاعات و کیهان و دنیای‌اقتصاد و خراسان و آفتاب‌یزد و فارس و همشهری و ایران و جام جم و ... به عنوان‌ مدیر مسوول مجله «آگاهی نو»  به دعوت دفتر رئیس جمهور در پاستور  میهمان بودم . به آقای رییسی گفتم گرچه به شما رای نداده‌ام، اما آرزوی  تحقق سه گام اساسی در این دولت را داریم :

اول . اصلاح نظام انتخاباتی کشور تا انتخابات رقابتی‌تر شود  و ربع قرن پس از دوم خرداد  یک دهه پس از انتخابات هشتاد و هشت مساله رقابت و مشارکت حل شود.

دوم . تحقق سیاست خارجی مستقل و«نه شرقی ، نه غربی» و موازنه منفی یا عدمی میان آمریکا و روسیه ، نه قرار گرفتن در کنار شرق یا غرب  مانند ماجرای  تجاوز روسیه به اوکراین

و سوم. حل شکاف‌های رو به تزاید اجتماعی مانند حوادث  تلخ ورزشگاه مشهد یا طرح  ناپخته و نادرست صیانت از اینترنت. 

حضور رئیس محترم جمهوری گفتم مزیت شما می‌تواند سرمایه سیاسی شما در یکدستی قوا برای حل این مسائل باشد . اینکه سه قوه متحدند و صدا و سیما تخریب نمی‌کند و شما معتمد نظام هستید یک سرمایه سیاسی و حاکمیتی است که پس از حل مسائل فوری مانند مشکل معیشتی مردم و گرانی بی رویه می‌تواند در دستور کار باشد. به شوخی گفتم  همین که آقای حسین شریعتمداری پس از سالها در جلسه مدیران مطبوعات می‌آیند یک فرصت برای مهار تنش‌ها و طرح گفت و گوهای سیاسی است. قاب جالبی بود . آقای دعایی دست چپ و آقای شریعتمداری دست راست رئیس جمهور نشستند . آرزو کردم آقای علم الهدی دست کم  به آقای رییسی اعتماد کنند و اجازه حل تنش‌های اجتماعی را بدهند ، نه اینکه هر روز حاشیه ساخته شود . گفتم قبلا دولت‌ها که در انتخابات پیروز می‌شدند جناح‌های حامی‌شان  فکر می‌کردند انقلاب شده ، اما ادامه کارهای خوب دولت‌های قبل مانند  برجام  و سفرهای استانی و افطاری های سیاسی در دولت شما نشان می‌دهد که نهاد دولت در ایران یک کل منسجم است و  نمی‌خواهید چرخ را دوباره اختراع کنید . 

 خصوصی هم گفتم اینکه گذشته را نفی نمی‌کنید خیلی خوب است . این در پاسخ به بدگویی برخی افراد در انکار دولت  قبل بود . آقای رئیسی هم خصوصی حرف‌های دلگرم‌کننده ای زد که در« آگاهی‌نو»  می‌نویسم .

در حاشیه جلسه هم  با آقای شریعتمداری که اولین بار بود به جلسه مدیران مطبوعات می‌آمد شوخی کردیم و یکی هم عکس یادگاری گرفت از - به قول خودش - منتهی الیه دو جریان متفاوت مطبوعاتی . «آگاهی نو»  را  هم به آقای رییسی هدیه کردم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها