کد خبر: 649766
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با جلال جلالی‌زاده

اصلاح‌طلبان با معرفی نامزدهای بی‌خاصیت، بی‌اعتبار شدند

جلال جلالی‌زاده گفت: اصلاح‌طلبان به دلیل دعوت‌های غیرمفید از مردم برای شرکت در انتخابات و معرفی نامزدهای بی‌خاصیت اعتبار و سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند.

اصلاح‌طلبان با معرفی نامزدهای بی‌خاصیت، بی‌اعتبار شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت اصلاح‌طلبان مبهم‌تر از هر زمانی است. دو سال تا انتخابات مجلس دوازدهم باقی است و جبهه اصلاحات نه به معنای واقعی تشکیلاتی سازمان‌یافته دارد، نه توانسته سرمایه اجتماعی خود را احیا کند و نه‌ حتی قادر به گفت‌وگوهایی برای گشودن فضای نظارتی بوده است.

جلال جلالی‌زاده نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «تا زمانی که نظارت استصوابی وجود دارد، برگزاری یک انتخابات رقابتی امری ناممکن است و نمی‌توان انتظار داشت که مردم در انتخابات آینده یا حتی در انتخابات‌های آینده مشارکت فعالی داشته باشند و هر نوع تلاش در چنین شرایطی آب در هاون کوبیدن است و هرکسی هم که هنوز خوش‌بین به برگزاری انتخاباتی تمام‌عیار است به ضرر خودش و ملت حرکت می‌کند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «من تصور نمی‌کنم مجلس آینده فرقی با مجلس کنونی داشته باشد زیرا مردم حق انتخاب محدودی داشتند و خواهند داشت اما اگر بر اساس یک عدالت انتخاباتی همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها بتوانند نامزدهای موردنظر خودشان را به میدان انتخابات بفرسند، مردم می‌توانند از میان آنها دست به انتخاب واقعی بزنند».

او همچنین درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی بیان کرد: «واقعیت این است که اصلاح‌طلبان به دلیل دعوت‌های غیرمفید از مردم برای شرکت در انتخابات و معرفی نامزدهای بی‌خاصیت اعتبار و سرمایه اجتماعی خود را از دست داده‌اند. اصلاح‌طلبانِ قدرت‌طلب هم که تنها هدفشان نزدیک‌شدن به هسته اصلی قدرت است. اصلاح‌طلبان واقعی هم که دیگر رویشان نمی‌شود به مردم توصیه‌ای داشته باشند و کنار نشسته‌اند. حالا اینکه مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب یا حتی شخصیت‌های مطرح اصلاحات با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند، ایرادی ندارد زیرا می‌توان اختلاف نظر داشت و با هم به گفت‌وگو نشست اما من می‌گویم همه حواسمان باشد که تبدیل به وسیله‌ای ابزاری نشویم».

جلالی‌زاده در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان در حال حاضر وزنی در جامعه ندارند زیرا در سال‌های اخیر صرفا نقش واسطه قدرت را بازی کرده‌اند و بی‌اعتبار شده‌اند و در شرایط کنونی آینده‌ای روشن در عرصه سیاسی را پیش روی آنها نمی‌بینیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها