کد خبر: 649958
تاریخ انتشار :

افشاگری رسانه آمریکایی از ناتوانی آمریکا در اجرای تحریم‌های نفتی ایران

ایسنا/ یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی با استناد به برخی آمار و ارقام گردآوری شده، می‌گوید صادرات نفت ایران به چین با دور زدن تحریم‌های آمریکا در چند ماه اخیر، افزایش یافته و کنترل آن برای دولت بایدن سخت شده است.

افشاگری رسانه آمریکایی از ناتوانی آمریکا در اجرای تحریم‌های نفتی ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری آمریکایی واشنگتن فری بیکن با پرداختن به توان ایران در خنثی‌سازی اثر تحریم‌های نفتی و اقتصادی آمریکا علیه ایران، در گزارشی نوشت: «ناوگان مخفی» کشتی‌های ایرانی از سال ۲۰۲۱، محموله‌های نفتی به ارزش حداقل ۲۲ میلیارد دلار به چین انتقال داده‌ و درآمد زیادی را برای ایران فراهم کرده‌اند. این موضوع باعث شده است مسئله ناتوانی دولت جو بایدن در اجرایی کردن تحریم‌ها مطرح شود.

واشنگتن فری بیکن نوشت: ایران فقط در سه ماه اول سال ۲۰۲۲  هر روز به طور میانگین، ۸۲۹ هزار و ۲۶۰ بشکه نفت به چین فرستاده است، طبق آمار جدید ارائه شده توسط گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای»(UANI) ، گروهی که مسیر نفت‌کش‌های ایران را رصد می‌کند، مقدار کلی 337 میلیون و 882 هزار و 520 بشکه نفت به ارزش معادل حدودا ۲۲ میلیارد دلار از زمان روی کار آمدن جو بایدن به پکن رسیده‌اند.

در ادامه گزارش این پایگاه خبری آمده است: بنا بر گفته گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای ناوگان [نفت‌کش‌های] ایران متشکل از ۱۸۲ کشتی با مالکیت و پرچم خارجی، بدون کوچک‌ترین مداخله آمریکا عملیات انتقال نفت را انجام می‌دهند. این نفت‌کش‌ها به دلیل این که معمولا با خاموش کردن مسیریاب‌ها و رد گم‌کنی در دریا تردد می‌کنند، به «ناوگان مخفی» تهران معروفند.

این گزارش می‌افزاید: بازار سیاه تجارت نفت ایران در دولت بایدن رونق گرفته و موجب مطرح شدن این گمانه زنی شده است که آمریکا به منظور حسن نیت نشان دادن به تهران به عنوان بخشی از تلاش‌ها در راستای امضای توافق هسته‌ای احیا شده، چشمانش را روی اجرای تحریم‌ها می‌بندد.

در بخش دیگری از گزارش واشنگتن فری بیکن ادعا شده است، اطلاعاتی که از این نفت‌کش‌ها و مالکانشان موجود است، نشان دهنده در کار بودن شبکه‌ پیچیده‌ و مرتبطی از شرکت‌های سوری است که کار شناسایی اشخاص مسئول این اقدام و چگونگی به کار بستن تحریم‌ها در این زمینه را برای مقامات آمریکایی سخت می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها