کد خبر: 651035
تاریخ انتشار :

با این ۳ اقدام ساده به جنگ سرطان برویم

ترکیبی از سه روش درمانی ساده ممکن است خطر ابتلا به سرطان تهاجمی را تا ۶۱ درصد در میان افراد بالای ۷۰ سال کاهش دهد.

با این ۳ اقدام ساده به جنگ سرطان برویم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که ترکیبی از ویتامین D با دُز بالا، امگا ۳ و یک برنامه تمرینی قدرتی در خانه، خطر ابتلا به سرطان در افراد سالم ۷۰ ساله یا بالاتر را به میزان ۶۱ درصد کاهش می دهد.

این اولین مطالعه ای است که مزایای ادغام سه روش مداخله ای مقرون به صرفه را برای پیشگیری از سرطان های مهاجم مورد بررسی قرار می دهد. با مطالعاتی که در آینده انجام خواهد گرفت، ممکن است روند پیشگیری از سرطان در افراد مسن تحت تاثیر قرار گیرد.

سرطان از جمله بیماریهایی در اروپا و ایالات متحده محسوب می شود که احتمال ابتلا به آن با افزایش سن بیشتر می شود. سرطان، دومین عامل مرگ و میر در افراد مسن است و با افزایش سن احتمال ابتلا به اکثر سرطان ها افزایش می یابد.

دکتر "هایکه بیشوف-فراری" از دانشکده پزشکی زوریخ گفت: جدا از توصیه‌های پیشگیرانه مانند خودداری از استعمال سیگار و محافظت از خود در برابر نور خورشید، اقدامات بهداشت عمومی که بر پیشگیری از سرطان متمرکز است، محدود است. امروزه اقدامات پیشگیرانه در افراد میانسال و مسن بیشتر محدود به غربالگری و واکسیناسیون است.

ویتامین D، امگا ۳ و ورزش

بررسی ها نشان می دهد که ویتامین D از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. همچنین امگا ۳ ممکن است از تبدیل سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و ورزش کردن نیز عملکرد سیستم ایمنی را بهبود ‌بخشیده و التهاب را کاهش می‌دهد که ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. با این حال، پیشتر مطالعات بالینی قوی برای اثبات اثربخشی این سه اقدام مداخله ای ساده، به تنهایی یا ترکیبی انجام نگرفته بود.

برای بررسی تاثیر این سه اقدام مداخله ای ساده متخصصان مطالعه ای را برای مدت زمان سه سال در پنج کشور اروپایی (سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش و پرتغال) با حضور ۲۱۵۷ شرکت‌کننده انجام دادند. شرکت کنندگان برای بررسی تاثیر هر یک از این روشها به تنهایی یا ترکیبی به صورت تصادفی در هشت گروه مختلف قرار گرفتند.

به گزارش از مدیکال اکسپرس، نتایج مطالعات نشان داد که هر سه روش مداخله ای مصرف ویتامین D۳، امگا ۳ و برنامه تمرینی قدرتی در خانه، دارای مزایای قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به سرطان های مهاجم هستند. همچنین هر یک از اقدامات به تنهایی دارای مزایای محدودی هستند، اما وقتی هر سه درمان با هم ادغام شوند، تاثیرگذاری آنها از نظر آماری قابل توجه بود و متخصصان کاهش کلی خطر ابتلا به سرطان را تا ۶۱ درصد اعلام کردند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها