کد خبر: 651516
تاریخ انتشار :

پوتین فرمان تحریم اقتصادی غرب را امضا کرد

سخنگوی کرملین اعلام کرده است که رئیس‌جمهور روسیه اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه در ارتباط با اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی را امضا کرد.

پوتین فرمان تحریم اقتصادی غرب را امضا کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«دیمیتری پسکوف»، امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، اقدامات اقتصادی تلافی‌جویانه در ارتباط با اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای خارجی را به امضا درآورد.

در فرمان اجرایی پوتین آمده است که رئیس‌جمهور روسیه به کابینه وزرا دستور داده است که ظرف 10 روز، لیستی از افرادی که قرار است تحت تحریم‌های تلافی‌‌جویانه روسیه قرار می‌گیرند، مشخص کنند.

طبق دستور رئیس‌جمهور روسیه، مقامات روس از هرگونه معامله با شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه فدراسیون روسیه قرار می‌گیرند، منع شده‌اند.

بر اساس این فرمان، صادرات محصولات و مواد خام تولیدی در روسیه به خارج از فدراسیون روسیه در صورتیکه این محصولات در راستای منافع افراد تحت تحریم‌ باشد، ممنوع می‌باشد.

طبق این گزارش، شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه قرار دارند، از اجرای تعهداتشان به معاملات در دست اجرا و همچنین پیشبرد هرگونه معاملات مالی منع می شوند.

این اقدام رئیس‌جمهور روسیه در حالی صورت گرفته است که از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ 24 فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها در اوکراین صورت نداده‌اند بلکه فشار تحریم‌ها علیه مسکو را به امید منزوی کردن این کشور در جامعه جهانی افزایش داده‌اند.

از طرف دیگر، وزرای اتحادیه اروپا در صدد هستند تا فردا (چهارشنبه) با تشکیل جلسه‌ای، اقدامات تنبیهی علیه روسیه را مورد بررسی قرار دهند که یکی از این اقدامات، ممنوعیت صادرات نفت روسیه است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها