کد خبر: 651788
تاریخ انتشار :

هواشناسی ایران امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / تداوم بارش‌ها این استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هموطنان در شمال شرق کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش دمای پنج تا هشت درجه‌ای مواجه خواهند شد.

هواشناسی ایران امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / تداوم بارش‌ها این استان‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز، ۱۷ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی با بیان اینکه امروز به جز استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود، گفت: در برخی از ساعات رگبار باران،‌رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فردا در مناطق جنوب غرب و غرب کشور بارش‌ها تضعیف خواهد شد، عنوان کرد: در سایر مناطق کشور شرایط جوی پایدار خواهد بود و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه نوار شمالی کشور از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع پدیده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به ایران خبر داد و گفت: طی دو روز آینده در بخش‌هایی از استان‌های واقع در غرب، جنوب و شمال غربی پدیده گرد و خاک را خواهیم داشت که از روی کشور عراق به ایران منتقل می‌شود.

رفیعی افزود: از نظر شرایط دمایی، هموطنان در شمال شرق کشور طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش دمای پنج تا هشت درجه‌ای مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه آب‌های دریای خزر را تا روز یکشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم، اظهار کرد:‌ آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز سه‌شنبه مواج و متلاطم است؛ هرچند در سواحل گیلان،‌ مازندران و گلستان تا روز یکشنبه هشدار دریایی سطح زرد نیز منتشر شده است که افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا دو و نیم متر را عنوان می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: آسمان تهران امروز،‌ شنبه، هفدهم اردیبهشت ماه، نیمه ابری است و در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهد داشت. حداکثر دما در تهران امروز به ۲۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها