کد خبر: 651937
تاریخ انتشار :

یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی مشخص شد | یارانه نقدی چند برابری برای این افراد

براساس این اظهارات به سختی می‌توان مطمئن بود که یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، فردا شب پرداخت می‌شود.​

زمان واریز یارانه نقدی مشخص شد | یارانه نقدی چند برابری برای این افراد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه نقدی برای حمایت از خانوارها پرداخت می شود. یارانه نقدی بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود.مبلغ یارانه نقدی برای هر نفر 44هزار و500 تومان است که طبق گفته مقام های دولتی یارانه نقدی امسال تغییراتی خواهد داشت. در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ موعد پرداخت یکصد و سی و پنجمین مرحله یارانه نقدی است. پیش از این قرار است برای امشب رئیس جمهور در مورد پرداخت‌ یارانه‌ها با مردم صحبت کند. بر این اساس آیا یارانه اردیبهشت ماه فردا شب به حساب مردم پرداخت می‌شود؟

برنامه اصلاحات ارز ترجیحی، روال پرداخت تمامی یارانه‌های نقدی را تغییر داد. از جمله این پرداخت‌‎های در شُرف تغییر، یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ است.

پیش از این یارانه نقدی اردیبهشت ماه شامگاه بیستم هر ماه پرداخت می‌شد. آخرین بار بیستم فروردین ماه این یارانه برای یکصد و سی و چهارمین مرتبه پرداخت شد.

مبلغ ثابت این یارانه در تمام این مدت به ازاء هر نفر چهل و پنج هزار و پانصد تومان بود. حالا یک روز مانده به موعد پرداخت یارانه نقدی اردیبهشت ماه ۱۴۰۱‌ ، تردیدهایی درباره پرداخت این یارانه برای یک صدو سی‌ و پنجمین مرحله وجود دارد.

به صورت مشخص این تردیدها تحت تاثیر انتشار خبر صحبت‌های امشب رئیس جمهور درخصوص تغییرات احتمالی پرداخت یارانه‌ها قوت می‌یابد.

در همین رابطه سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها گفت: طبق روال مرسوم موعد پرداخت یارانه نقدی شامگاه بیستم اردیبهشت ماه است‌ اما همه صحبتهای مهمی که قرار است امشب می‌تواند بر شرایط موجود تاثیر گذار باشد و روال موجود را تغییر دهد.

اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی از بعد تعطیلات عید فطر آغاز شد. در گام نخست دولت آرد مصرفی نانوایی‌های فانتزی و حجمی سراسر کشور را از شمول ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کرد.

به دلیل اهمیت موضوع قاچاق آرد گندم، اجرای این اصلاحات با محوریت بازار آرد و نان ادامه یافت.

در ادامه تقاضا برای خرید ماکارونی به صورت بی سابقه‌ای زیاد شد و همزمان با آن صحبت از تغییر نحوه پخت و فروش نان در نانوایی‌های سنتی و غیر حجمی به میان آمد.

در ادامه این تغییرات روز گذشته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یادآور شد: طبق قانون بودجه اقلام ضروری مردم مثل روغن‌، برنج، تخم مرغ، پنیر و مرغ باید به نرخ شهریور ماه ۱۴۰۰ روانه بازار مصرف شوند.

از این صحبت می‌توان به عنوان احتمال کوپنی شدن توزیع اقلام ضروری در بازار مصرف یاد کرد، مطلبی که غلامرضا مرحبا دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی آنرا به صورت تلویحی تایید کرد.

این نماینده مجلس گفت: اصلاح ارز ترجیحی از نان و آرد آغاز شد و به مرور شامل دیگر اقلام ضروری هم خواهد شد. در ساختار جدید بانک مرکزی و و وزارت اقتصاد یک شبکه بانکی جدید طراحی می کنند تا یارانه، بعد از خرید به فروشنده پرداخت شود، ایجاد و استقرار این سامانه زمانبر است و برای همین ممکن است برای چندماه این یارانه به صورت نقدی به مردم پرداخت شود.

به سمت کالا برگ الکترونیکی حرکت می‌کنیم، اما تا زمان فراهم شدن زیرساخت های کالابرگ، یارانه به حساب خانوار واریز می شود.

 یارانه حذف نمی شود، هدفمند می شود و از سمت کالاها به سمت آخرین حلقه یعنی مصرف کننده می رود.

پس از اعلام معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت یارانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی جزئیات جدیدی مبنی بر شیوه پرداخت اعلام شد.

به نقل از دانشجو، نماینده بانک مرکزی با حضور در کمیته هدفمندی یارانه‌ها در مجلس از نرم‌افزاری رونمایی کرده است که نشان می‌دهد پس از آزادسازی قیمت‌ها چگونه افراد از میزان یارانه خود مطلع می‌شوند.

بنا به اطلاعات موجود مردم پس از خرید هر نوع نان از هر فروشگاهی، رسید تراکنش خود را دریافت می‌کنند که در ذیل آن، جزئیات میزان باقی مانده سهمیه یارانه نان و میزان واریز یارانه نانوایی نیز مشخص خواهد شد.

این نرم‌افزار برای تمام پایانه‌های فروشگاهی متصل به بانک مرکزی، فعال است.

میرتاج‌الدینی گفت: به ازای هر خرید نان برای مردم برگ خرید صادر می‌شود که فرد اطلاع می‌یابد که چقدر نان خریده است و چقدر از کارت یارانه‌اش کسر شده یا چقدر در کارت یارانه‌اش باقی مانده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها