کد خبر: 652501
تاریخ انتشار :

موضع جامعه اسلامی مهندسین درخصوص انتخابات هیئت رئیسه مجلس

قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: با وجود آنکه درون جامعه اسلامی مهندسین برخی رؤسای کمیسیون‌های مجلس حضور دارند اما تا به حال در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دخالتی نداشته است و همیشه معتقد است که انتخاب مسئولان پارلمان جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس است.

موضع جامعه اسلامی مهندسین درخصوص انتخابات هیئت رئیسه مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا خجسته‌پور قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برنامه‌های حزب گفت: اصلی‌ترین برنامه پیش روی جامعه اسلامی مهندسین برگزاری کنگره دوسالانه است که قرار است پانزدهمین کنگره آن را در سوم تیرماه سال جاری برگزار کنیم. البته پیش از برگزاری کنگره اصلی، قرار است روز دهم خرداد ماه با حضور دبیران استانی پیش‌کنگره‌ای برگزار کنیم. 

وی افزود: شنبه هفتم خرداد ماه نیز نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با حضور یکی از اعضای کابینه دولت برگزار خواهد شد. جلسات شنبه اول هر ماه، همیشه تا قبل از سویه‌های مرگبار کرونا برگزار می‌شد اما چند ماهی فروکش کرده بود که حالا سعی می‌کنیم بار دیگر این جلسات را داشته باشیم. 

خجسته‌پور گفت: موضوع دیگر مربوط به انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی است که بحث تکثر و تشتت در جریان اصولگرایی در جامعه اسلامی مهندسین پیگیری می‌شود تا با تلاش‌هایی که انجام می‌شود، بتوانیم با اجماع و ائتلاف حداکثری در جریان اصولگرایی، در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری حضور داشته باشیم. 

خجسته‌پور درباره آنکه با توجه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس آیا جامعه اسلامی مهندسین روی کاندیدای خاصی نظر دارد و قرار است کاندیدایی معرفی کند یا خیر، گفت: به طور معمول جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات هیئت رئیسه مجلس لیستی معرفی نکرده و از شخص خاصی حمایت نمی‌کند. با آنکه آقای باهنر هم در مجلس به عنوان نایب رئیس حضور داشتند اما دخالتی در این کار ندارند. 

وی افزود: تا جایی که می‌دانم، آرای آقای قالیباف به اندازه‌ای خواهد بود که بار دیگر به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود. اما رقابت درون مجلس به خود نماینده‌های مجلس بستگی دارد و خودشان می‌دانند چه تصمیمی برای انتخابات هیئت رئیسه بگیرند. 

خجسته‌پور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به حواشی که درباره آقای قالیباف اتفاق افتاد بار دیگر به عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌شوند؟ گفت: برداشت شخصی من آن است که آقای قالیباف مجددا برای ریاست مجلس رای خواهد آورد. با وجود آنکه درون جامعه اسلامی مهندسین برخی رؤسای کمیسیون‌های مجلس حضور دارند اما تا به حال در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دخالتی نداشته است و همیشه معتقد است که انتخاب مسئولان پارلمان جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس است. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها