کد خبر: 653242
تاریخ انتشار :

حمله با موشک بالستیک یا پهپاد؛ انتقام شهید صید خدایی چگونه خواهد بود؟

ایران بدون شک به ترور شهید صیاد خدایی پاسخ خواهد داد و نیروهای اسرائیلی باید از همین حالا احتیاط و مراقبت بسیار زیادی داشته باشند.

حمله با موشک بالستیک یا پهپاد؛ انتقام شهید صید خدایی چگونه خواهد بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ترور ناجوانمردانه شهید صیاد خدایی باعث واکنش مقامات کشورمان شد. سپاه پاسداران این اقدام را عبور از خط قرمزهای ایران دانست و سردار سلامی (فرمانده کل سپاه) اعلام کرد که ریختن خون شهید خدایی بی پاسخ نخواهد ماند. سردار سلامی در این رابطه گفت: «هر اقدامی از طرف دشمن با پاسخی قوی مواجه خواهد شد. ما دشمن را به حال خود رها نخواهیم کرد و همواره آن‌ها را تحت تعقیب قرار خواهیم داد.»

اسرائیل متهم ردیف اول این جنایت است. بسیاری از رسانه های صهیونیستی این جنایت را تایید کردند و مدعی شدند شهید صیاد خدایی قصد حمل و ارسال سلاح به نیروهای مقاومت و فعالیت علیه رژیم صهیونیستی را داشته است.

همین اتفاق و واکنش مقامات ایران باعث ترس رسانه های اسرائیلی شده است. پایگاه خبری اورشلیم پست در گزارشی تحلیلی به واکنش های احتمالی ایران به ترور شهید صیاد خدایی پرداخت. از نظر این رسانه اسرائیلی، ایران بدون شک به این اقدام (ترور شهید صیاد خدایی) پاسخ خواهد داد و نیروهای اسرائیلی باید از همین حالا احتیاط و مراقبت بسیار زیادی داشته باشند.

اورشلیم پست در گزارش خود مدعی شده پاسخ ایران به اقدام تروریستی اسرائیل احتمالا به یکی از دو صورت زیر انجام خواهد گرفت:

الف. حمله پهپادی به پایگاه های اسرائیلی

ب. حمله با موشک های بالستیکی به مقرهای اسرائیل در مناطق استراتژیک عراق و سوریه

حمله پهپادی ایران به پایگاه های اسرائیل

نویسنده اورشلیم پست معتقد است که قدرت پهپادی ایران بسیار زیاد است و این پرنده ها توان بسیار زیادی به ایران می دهند چرا که بدون سرنشین هستند و حتی در صورت اسقاط هم تلفات زیادی برای ایران به بار نمی آورند. اورشلیم پست مدعی است ایران در سالهای گذشته کمک پهپادی زیادی به حزب الله لبنان کرده و از طریق نیروهای متحد خود در لبنان و سوریه و... فعالیت های پهپادی مختلفی در بلندی های جولان و علیه نیروهای اسرائیلی ترتیب داده است.

اورشلیم پست مدعی است اسرائیل با کشورهای متحد عربی خود و آمریکا به دنبال ایجاد یک حریم دفاعی علیه پهپادهای ایران است چراکه در این سالها ضربات زیادی از این پرنده های ایرانی دیده است. اورشلیم پست در این رابطه می نویسد: «اسرائیل، ایالات متحده، امارات متحده عربی و دیگران در حال کار بر فناوری ضد پهپادی (هواپیماهای بدون سرنشین) هستند. پروژه آنان می تواند شامل پهپادهایی باشد که سایر پهپادها را سرنگون می کنند یا راکت های اسقاط کننده پهپاد، موشک های راداری یا فناوری پارازیت را در بر بگیرد... ایران {از طریق پهپادهایش} به اسرائیل ضربه زده و اسرائیل از این تهدید در حال ظهور بسیار آگاه است.»

حمله موشک های بالستیک ایران به کردستان عراق

گزینه دیگر ایران اما «موشک های بالستیک» آن است. چندی پیش ایران مناطقی از کردستان عراق را در شمال این کشور هدف قرار داد، چراکه این منطقه تبدیل به ناحیه نفوذ اسرائیل شده بود و ماموران رژیم صهیونیستی از طریق این منطقه وارد حوزه مقاومت شده و به خصوص به متحدان ایران ضربه وارد کرده بودند. حمله بالستیکی (که ایران مسئولیت آن را بر عهده گرفت) به سایتی بود که در نزدیکی اربیل قرار گرفته و با اسرائیل ارتباط داشت.

اورشلیم پست در ادامه گزارش خود مدعی می شود که ایران ممکن است به تلافی ترور شهید صیاد خدایی به مناطق حساس کردستان عراق حملاتی را داشته باشد و مراکزی که برای اسرائیل حساس است را بمباران کند. نویسنده گزارش هشدار می  دهد که این تهدیدی است که اسرائیل باید آن را جدی بگیرد و به نوعی مانع از تحقق آن شود.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها