کد خبر: 653439
تاریخ انتشار :

واکنش متفاوت یک اصلاح‌طلب به فاجعه متروپل آبادان

خبر سراسری/ محمود میرلوحی گفت: در مورد همدردی با آبادان کسی نباید بخل بورزد و باید اعلام همدردی کنیم بالاخره این مسئله باید در کشور حل شود. این عبدالباقی‌ها در تهران نیز وجود دارند که شهرداران قبل باید پاسخگو باشند.

واکنش متفاوت یک اصلاح‌طلب به فاجعه متروپل آبادان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پرونده متروپل صرفا به یک ریزش فنی ساختمان خلاصه نمی شود و ابعاد سیاسی قابل توجهی نیز در پشت پرده آن وجود دارد بخصوص مسئولینی که در زمان تصدی اصلاح‌طلبان بر مدیریت شهری و استانداری ها در خوزستان فعال بودند و حالا سکوت آن ها نسبت به عملکردشان باعث شده جامعه با تضاد های بیشتری نسبت به این جریان مواجه شود.

محمود میرلوحی،عضو شورای شهر پنجم تهران، در آغاز درباره عدم قبول بخشی از وضعیت موجود در متروپل توسط اصلاح طلبان به سایت «خبرسراسری» گفت: «باید اتفاق بررسی شود اصلاح طلبان نیز واکنش نشان داده اند.آنطور که گفته می‌شود در بهمن 99 گزارش شده است که این ساختمان مورد تهدید است و باید بررسی شود که کدام مسئولین  در آن زمان و حتی قبل از آن در صدور پروانه فعال باشند و کسانیکه اجازه داده‌اند پنج طبقه بیش از اندازه لازم و استاندارد ساخته شود یعنی دو برابر میزان مورد تایید ساخته شده است و همه مسئولین در این زمینه باید پاسخگو باشند. پرونده‌های این چنینی کاملا قابل ردیابی است این قضایا که دیگر اصولگرا و اصلاح طلب ندارد همه باید پاسخگو باشند. متأسفانه مسئله به همین ختم نمی‌شود».

او در ادامه درباره احتمال به وجودآمدن خطراتی مانند متروپل در تهران افزود: «ما در شورا پنجم در تهران بعد از حادثه پلاسکو دولت یک هیئت کارشناسی تعیین کرد که گزارشی در صحن شورا تهران مطرح کردند و ما یک مصوبه‌ای در مورد ایمنی‌سازی و آتش‌نشانی تصویب کردیم و زمان قابل توجهی در برنامه سوم و مصوبات بعدی گذاشته شد تا خطرات این چنینی در تهران بررسی شود اگر قرار است کشور حوادثی مثل پلاسکو یا متروپل را نداشته باشد باید محدودیت‌های ساخت و ساز و ایمنی در آن کاملا رعایت شود.همین الان در تهران سه هزار ساختمان بلندمرتبه ناایمن داریم ما نباید منتظر حادثه بعدی باشیم بلکه باید افکار عمومی از مدیریت شهری جدید بخواهد که گزارش فصلی و سالانه در مورد اقدامات و پیشرفت های کار بدهد که این سه هزار ساختمان چه سرنوشتی پیدا کرد؟در منطقه 22 هم شاهد ساختمان های ناایمن زیادی هستیم و یا 800ساختمان ناایمن نیز در منطقه 1داریم که در کوچه ها 8متری ساختمان ده طبقه ای ساخته اند».

میرلوحی در پایان نسبت به پاسخگویی اصلاح طلبان درباره عملکرد استاندار سابق خوزستان اشاره کرد: «دنبال چه هستید؟ حالا شریعتی با عبدالباقی عکس گرفته اوست که باید پاسخ دهد، چه ربطی به اصلاح‌طلبان دارد؟ مگر رحمانی فضلی در مورد استانداران با اصلاح‌طلبان مشورت کرد؟ در مورد همدردی با آبادان کسی نباید بخل بورزد و باید اعلام همدردی کنیم بالاخره این مسئله باید در کشور حل شود. این عبدالباقی‌ها در تهران نیز وجود دارند که شهرداران قبل باید پاسخگو باشند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها