کد خبر: 653922
تاریخ انتشار :

سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

فرصت نهایی برای جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان هرچه زودتر ثبت نام کنند

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: کسانی که به علت مشکل اطلاعات بانکی سود سهام عدالت دریافت نکرده اند، باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

فرصت نهایی برای جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان هرچه زودتر ثبت نام کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

 سهام عدالت

​محمود حسنلو افزود: تاکنون دو مرحله پرداخت به کسانی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده اند، انجام شده است، به نحوی در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) تصریح کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، که از دلایل آن، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت بوده که موجب شده تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

حسنلو درباره سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است، امیدواریم این سهامداران هر چه سریعتر مشکل شماره شبا معتبر بانکی خود را حل کنند، تا این شرکت بتواند سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آن‌ها را تا اواسط تیرماه امسال پرداخت کند.

 ۲۱ اسفندماه سال گذشته، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵هزار نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند.

۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری نیز، دومین مرحله پرداخت سود به حساب جاماندگان از دریافت سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آغاز شد. بنابر آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌ بودند که فرآیند پرداخت سود برای این دسته از افراد، ۳۱ اردیبهشت ماه شروع شد.

لازم به ذکر است که سود سهام عدالت مشمولانی که به تازگی در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند، اما سود خود را دریافت نکرده‌اند، در پایان ماه ثبت‌نام واریز خواهد شد.

سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام)، ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

اشخاص می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir به صورت حضوری و غیرحضوری، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، مشمولانی که سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت دارند، ۵۷۵هزار تومان و سهامداران عدالتی که سبد یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۸۰هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

نگاهی به پرتفوی سهام عدالت نشان می‌دهد از ۴۹ شرکت حاضر در این سبد، ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی بوده و ۱۳ شرکت نیز غیربورسی هستند.

۴ خردادماه ۱۴۰۱، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است، از واریز این سود به حساب سهامداران در آینده نزدیک خبر داد.

بنابر اعلام پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی در حال وصول است که در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز خواهد. البته ارزش این سود، بسیار کمتر از واریزی‌های قبلی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها