کد خبر: 654156
تاریخ انتشار :

تروریست معروف سوری؛ یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در ترکیه!

العالم نوشت: منابع ویژه به شبکه العالم اعلام کردند "محمد العلوش" رهبر سابق گروه تروریستی "جیش الاسلام" که در غوطه شرقی واقع در ریف دمشق مستقر است، بیشتر سهام یک شرکت استخراج کروم را خریداری کرده است و مقر این شرکت شهر "الازیغ" در ترکیه می باشد.

تروریست معروف سوری؛ یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در ترکیه!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این منابع در گفتگو با شبکه العالم تأکید کردند علوش بیشتر سهام شرکت "الغرباء" که در زمینه استخراج کروم فعالیت می‌کند را خریداری کرده است. پیش از این، "محمد عثمان هارپوتلو" سهامدار بزرگ این شرکت بود که این سهام را به علوش فروخت.

منابع مذکور فاش کردند، محمد علوش حدود 200 میلیون دلار از اموال و دارایی‌های پسرعمویش "زهران علوش"- رهبر جیش الاسلام که سال 2015 در غوطه شرقی کشته شد- را مصادره کرده است. این دارایی‌ها در بانک‌های ترکیه سپرده‌گذاری شده بودند و اینک به حساب شخصی علوش منتقل شده است.

این منابع افزودند بعد از انتقال این دارایی‌ها به حساب شخصی علوش، این تروریست و سازمان اطلاعات سعودی دچار اختلاف بزرگی شده‌اند و کار به جایی رسید که سعودی‌ها به "سعید دلوا" پدر همسر زهران علوش متوسل شدند و از او خواستند به محمد علوش برای استرداد این دارایی‌ها به ریاض فشار وارد کند.

به گفته منابع مذکور، محمد علوش از سال 2013 با تأسیس یک شرکت چاپ و تجارت خارجی در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کند. او همچنین سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در هتل‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های پیمانکاری کرده و در حال حاضر یک شرکت استخراج مواد معدنی در ترکیه دارد و در سودان نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.

محمد علوش که در سال 1970 در دوما به دنیا آمد، به همراه زهران علوش، گروه تروریستی "جیش الاسلام" را تأسیس کرد و فعالیت‌های خود را در حومه دمشق، به ویژه در غوطه شرقی متمرکز کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها