کد خبر: 654170
تاریخ انتشار :

آمریکا: به ارزیابی آژانس درباره ایران اعتماد داریم!

فارس/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با حمایت از ادعاهای ضد ایرانی آژانس اتمی و مدیرکل آن، مدعی شد که به دنبال بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای هستند.

آمریکا: به ارزیابی آژانس درباره ایران اعتماد داریم!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعد از اینکه «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد، آمریکا نیز طبق روال گذشته به حمایت از این اظهارات پرداخت.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه اظهار داشت که واشنگتن به ارزیابی آژانس انرژی اتمی و مدیرکل آن درباره ایران، کاملاً اعتماد دارد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پرایس در ادامه بازی مقام‌های آمریکایی با کلمات درخصوص احیای برجام، گفت: « ما به دنبال دستیابی به بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای هستیم تا زمانی که این به نفع امنیت ملی ما باشد».

گروسی طی سخنرانی افتتاحیه در نشست شورای حکام، مدعی شد که ایران به آژانس درباره «سه مکان اعلام نشده» خود توضیح نداده است. 

وی در بخشی از صحبت‌هایش درباره جنگ اوکراین، توضیح داد: «ما به حمایت از شرکای اوکراینی خود ادامه می‌دهیم و هزینه‌های سنگینی را بر روسیه تحمیل می‌کنیم. با توجه به سفر آتی وزیر امور خارجه روسیه به آنکارا، با متحدان ترکیه‌ای خود ارتباط برقرار خواهیم کرد».

این دیپلمات آمریکایی ضمن تکرار اتهام‌زنی‌ها مبنی بر کمبود غلات در جهان به دلیل محاصره دریایی روسیه علیه بنادر اوکراین، گفت: «ما در حال ارتباط گرفتن با سازمان ملل و اوکراین در مورد بحران غذایی به دلیل جنگ پوتین با اوکراین هستیم».

پرایس همچنین مدعی شد: «روسیه به شکلی بی‌سابقه از نظر دیپلماتیک منزوی شده و به یک کشور طردشده از عرصه بین‌المللی تبدیل شده است».

بر اساس گزارش‌ها، وی درباره سفر آتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، اظهار داشت: «ما با ریاض بر روی منافع مشترک و در عین حال حفظ حقوق بشر در قلب سیاست خارجی خود کار می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «ما منافع مشترکی با عربستان سعودی در مقابله با تهدیداتی داریم که این کشور با آنها روبه‌رو است، زیرا هزاران آمریکایی در آنجا زندگی می‌کنند. روابط ما با عربستان سعودی امروز نسبت به یک سال پیش باثبات‌تر است».

پرایس در پاسخ به سوالی درباره افزایش اخیر تنش‌ها در فلسطین اشغالی نیز گفت: «راهکار دو دولتی تنها راه حفاظت از امنیت اسرائیل و دستیابی به خواسته‌های مشروع فلسطینیان است».

وی همچنین ادعا کرد:‌ «ما معتقدیم که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به یک اندازه مستحق ثبات، امنیت و آزادی هستند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها