کد خبر: 654461
تاریخ انتشار :

مقام اطلاعاتی اوکراین: در حال شکست مقابل روسیه هستیم

معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت که کی‌یف در حال شکست در مقابل روسیه در خطوط مقدم است و اکنون برای دور نگه داشتن روسیه تقریبا تنها به تسلیحات غرب متکی است.

مقام اطلاعاتی اوکراین: در حال شکست مقابل روسیه هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در مصاحبه با روزنامه گاردین اعلام کرد: «این جنگ اکنون یک جنگ توپخانه‌ای است. خطوط مقدم اکنون جایی است که آینده را تعیین می‌کند و ما از نظر توپخانه‌ای در حال شکست هستیم.»

وی افزود: «اکنون همه چیز به آنچه که غرب به ما می‌دهد، بستگی دارد. اوکراین در مقابل هر ۱۰ تا ۱۵ توپخانه‌ روسی تنها یک توپخانه دارد. شرکای غربی ما حدود ۱۰ درصد از آنچه را که دارند به ما داده‌اند.»

به گفته اسکیبیتسکی، اوکراین روزانه از ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گلوله توپ استفاده می‌کند. او در مورد مهماتی که از توپخانه شلیک می‌شود، گفت: ما تقریبا تمام مهمات خود را مصرف کرده‌ایم و اکنون از گلوله‌های استاندارد ناتو با کالیبر ۱۵۵ استفاده می‌کنیم. اروپا همچنین در حال تحویل گلوله‌های با کالیبر پایین‌تر است، اما میزان تحویل آن‌ها کمتر می‌شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین چندی پیش گفت که روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست می‌دهند و ۵۰۰ نفر دیگر مجروح می‌شوند. اوکراین تعداد کل تلفات نظامی خود را مخفی نگه داشته اما به نوشته گاردین، نظامیان اوکراینی که از خطوط مقدم با این روزنامه انگلیسی صحبت کرده‌اند تصویر مشابهی را ارائه داده‌اند.

اسکیبیتسکی همچنین بر نیاز اوکراین به تامین سامانه‌های موشکی دوربرد از سوی غرب جهت "نابودی توپخانه‌های روسیه از راه دور" تاکید کرد.

از طرفی مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین به روزنامه گاردین گفت که این کشور به ۶۰ پرتابگر موشک چندگانه – بسیار بیشتر از تعداد انگشت‌شماری که تاکنون انگلیس و آمریکا وعده دادند – نیاز دارد تا شانس شکست روسیه را داشته باشد.

معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین حدس می‌زند که درگیری کنونی در آینده نزدیک عمدتا به صورت یک "جنگ توپخانه‌ای" باقی خواهد ماند و تعداد حملات موشکی روسیه به میزان فعلی خواهد بود.

گزارش شده است که اوکراین در تاریخ ۱۵ ژوئن در نشست ناتو در بروکسل قرار است فهرستی از تسلیحات و تجهیزات دفاعی مورد نیازش را به غرب ارائه دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها