کد خبر: 654792
تاریخ انتشار :

رمزارزها به خاک و خون کشیده شدند

رمزارزها به خاک و خون کشیده شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صبح روز دوشنبه، برترین رمزارز جهان، بیت کوین، به زیر ۲۵ هزار دلار در هر توکن سقوط کرد و از حدود قیمت ۴۹ هزار دلار در ماه مارس امسال تاکنون بیش از ۴۳ درصد سقوط کرده است. در ساعت ۱۱:۴۵ به وقت تهران، هر سکه با قیمت ۲۴۸۰۰ دلار معامله شد که ۹.۸ درصد در روز کاهش داشت. نزدیک به ۱۲ هفته متوالی است که قیمت بیت کوین در حال کاهش است و توکن‌های کوچک تر را با خود به پایین می کشاند. اتریوم، دومین رمزارز بزرگ، تقریباً ۸ درصد از قیمت خود را از دست داد و در حدود ۱۳۴۰ دلار معامله شد که پایین‌ترین رقم در ۱۵ ماه گذشته است.

دوج کوین، استلار، یونی سواپ، سولانا، پولکادات، پالیگان، کاردانو و لایت‌کوین نیز کاهش یافتند و در ۲۴ ساعت گذشته تا ۱۵ درصد از ارزش خود را ازدست دادند. ارزش بازار جهانی رمزارزها در ۲۴ ساعت بیش از ۸ درصد کاهش یافت و به حدود ۱.۰۸ تریلیون دلار رسید. در نتیجه، شرکت وام دهنده رمزارز سلسیوس مجبور شد برداشت و نقل و انتقالات را با توجه به شرایط حاد بازار متوقف کند. قیمت توکن سلسیوس نیز با این خبر کاهش یافت و با افت ۴۵ درصدی به ۰.۲۱ دلار در هر توکن رسید.

تحلیل‌گران رمزارز می‌گویند که این قیمت‌ها از ناپایداری اقتصاد کلان صدمه می‌بینند، در حالی که مردم در ایالات متحده و سایر کشورها زمانی که تورم در حال افزایش است، مشتاق ریسک نیستند. با این حال، برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که زمانی که وضعیت ژئوپلیتیکی تثبیت شود، پذیرش جهانی بیت کوین، رشد خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها