کد خبر: 654928
تاریخ انتشار :

سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

خبر مهم درباره سهام عدالت | پرداخت سهام عدالت به این افراد

سه میلیون و ۳۳۷هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت، در اولویت دریافت این سهام هستند که از این تعداد، حدود دو میلیون و ۲۵هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و حدود یک میلیون و ۳۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

خبر مهم درباره سهام عدالت | پرداخت سهام عدالت به این افراد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

​​سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان، تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد. اواسط خردادماه، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌ نیز اعلام کرد که تا دو هفته آینده، پرتفو جاماندگان سهام عدالت مشخص می‌شود. درواقع کیفیت پرتفو، نوع سهام، میزان سهام هر فرد و روش انتقال مشخص شده است و در تیرماه، اطلاع‌رسانی کامل صورت می‌گیرد.

بنابر اعلام مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، ۶ میلیون و ۹۲۸هزار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. این در حالی است که ۷۰درصد از این افراد (چهار میلیون و ۸۰۶هزار نفر) در حال حاضر سهام عدالت دارند و حدود ۲ میلیون و ۲۵هزار نفر، جزء جاماندگان سهام عدالت هستند یا قبلا تحت پوشش سازمان بهزیستی نبوده‌اند که باتوجه به پیگیری‌های انجام شده، همه این افراد سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

به گفته رییس سازمان خصوصی‌سازی، افراد باید توجه داشته باشند که اصلا ثبت‌نامی وجود ندارد. زیرا هویت افراد مشخص و در بانک اطلاعات موجود است. این افراد نباید حتی یک ریال پرداخت کنند. اگر پیامکی ارسال می‌شود که لینک ثبت‌نام دارد، قطعا کلاه‌برداری است و ربطی به دولت و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی نیز تاکید کرد که قرار نیست جاماندگان سهام عدالت به هیچ عنوان به جایی مراجعه کنند. زیرا سازمان بهزیستی، اسامی افراد را با اطلاعات دقیق در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده و به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی اقدامات قانونی و اداری آن را انجام دهد، سهام عدالت به افراد جامانده، اختصاص می‌یابد.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ دستورالعملی مبنی بر آغاز مرحله جدید طرح واگذاری سهام عدالت از طریق مراجع قانونی اعلام نشده است. با این حال، پرتفو جاماندگان سهام عدالت، تا تیرماه سال جاری مشخص می‌شود.

به گفته محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد که بتوانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

۴۹ میلیون و ۱۴۸هزار سهامدار عدالت وجود دارد که از این تعداد، ۳ میلیون و ۲۷۸هزار نفر در قید حیات نیستند و سهام عدالت آنها، به وراث تعلق می‌گیرد.

سهام عدالت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد و اسامی آن‌ها در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد.​

سید مرتضی حسینی با بیان اینکه همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد، گفت: طبق قانون سهام عدالت باید با اولویت اقشار ضعیف و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تعلق گیرد، در این مورد سازمان بهزیستی جلسه‌ای را با سازمان خصوصی برگزار و آمارها را در این زمینه به روز رسانی کرد و بر این اساس همه مددجویان سازمان بهزیستی سهام عدالت می‌گیرند. 

وی با بیان اینکه ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: این درحالیست که حدود ۷۰ درصد از این افراد (چهار میلیون و ۸۰۶ هزار نفر) در حال حاضر سهام عدالت دارند و حدود ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر، جزو جاماندگان سهام عدالت هستند یا قبلا زیر پوشش سازمان بهزیستی نبوده‌اند که باتوجه به پیگیری‌های انجام شده همه این افراد سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: قرار نیست جاماندگان سهام عدالت به هیچ عنوان به جایی مراجعه کنند، زیرا سازمان بهزیستی اسامی افراد را با اطلاعات دقیق در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده و به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری آن را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مقرر است مرجع اعلام اخبار در مورد سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی باشد، بیان کرد: مطالبه سازمان بهزیستی این است که افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند و قرار است از این پس به آنها سهام تخصیص یابد، برمبنای ارزش روز به آنها سهام داده شود.

وی تاکید کرد: گاهی افراد سودجویی هستند که به جاماندگان سهام عدالت مراجعه می‌کنند و به آنها پیامک می‌زنند که برای ثبت‌نام سهام عدالت باید مبلغی را به حساب‌شان واریز کنند، این درحالیست که هیچ ثبت‌نامی صورت نمی‌گیرد، زیرا سازمان بهزیستی به صورت متمرکز همه اقدامات در این زمینه را انجام داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها