کد خبر: 655513
تاریخ انتشار :

واکنش مقامات قضایی به فوت نخبه یزدی

رئیس کل دادگستری استان یزد با تکذیب خبر ترور مرحوم ایوب انتظاری جوان نخبه یزدی که چند روز قبل به علت بیماری در بیمارستان درگذشت، گفت: این موضوع، یک خبر کاملا کذب و شیطنت رسانه‌ای بود.

واکنش مقامات قضایی به فوت نخبه یزدی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایوب انتظاری فارغ‌التحصیل رشته مهندسی هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف که در زمینه ساخت پهپاد و موشک فعالیت می‌کرد، ۹ خردادماه در یکی از بیمارستان های شهر یزد به دلیل «مسمومیت غذایی» درگذشت که البته در مورد علت مرگ او تردیدهای زیادی وجود دارد و برخی رسانه‌های خارجی از آن به عنوان اقدام تروریستی یاد می‌کنند.

شائبه ترور ایوب انتظاری وقتی پررنگ شد که رسانه‌هایی اسراییلی روز ۱۴ خرداد با بیان نقش این جوان نخبه یزدی در تولید تجهیزات نظامی، تلویحا مرگ او را یک اقدام تروریستی قلمداد کردند و استاندار یزد هم بلافاصله با اهدای لوح تقدیری وی را «شهید» خطاب کرد.

این در حالی بود که پیش از دیدار استاندار یزد با خانواده مرحوم انتظاری روابط عمومی دادگستری استان یزد در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: «ترور نخبه یزدی صحت ندارد و او کارمند معمولی یک شرکت صنعتی بوده و به جهت بیماری فوت کرده است. یکی از اقوام برای مطرح کردن خود، این شایعه را منتشر کرده که با وی برخورد خواهد شد.»

در پی این اطلاعیه مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد هم اعلام کرد: «استفاده از واژه شهید برای ایوب انتظاری یک اشتباه سهوی بوده و هنوز دستگاه‌های مسئول در این‌باره اعلام نظر نداشته‌اند»

اما این پایان ماجرا نبود و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم با انتشار یک گزارش در بخش خبری ۲۰:۳۰ بار دیگر به این شائبه دامن زد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد نیز با اشاره به اینکه فرایند کالبدشکافی پیکر مرحوم ایوب انتظاری حداقل دو ماه طول می‌کشد، گفت: «بعد از اتمام فرایند کالبدشکافی و نمونه برداری‌های سم شناسی نتیجه به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی خواهد شد.»

اما با گذشت تنها ۲۰ روز از این اتفاق و در نخستین اظهارنظر رسمی مسئولان، امروز رئیس کل دادگستری استان یزد با تکذیب خبر ترور ایوب انتظاری گفت: این موضوع یک مطلب کاملا کذب و شیطنت رسانه ای بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها