کد خبر: 656301
تاریخ انتشار :

وزیر فرهنگ و ارشاد: خدمتگزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار دولت مردمی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این دولت در احیای ارزشهای انقلاب در عرصه های مختلف تلاش و به خدمتگزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد: خدمتگزاری در مکتب امام خمینی (ره) افتخار دولت مردمی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، محمد مهدی اسماعیلی عصر جمعه در آیین افتتاحیه طرح ولایت در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: مکتب امام خمینی (ره) به نحوی بود که ایشان بدون تامل با غرب زدگی و تحجر مبارزه کردند و با روشنفکری، جریان نو اندیش دینی و جریان غرب زده را از یکدیگر جدا کردند.

وی ادامه: جریان مبارزه با غرب زدگی با همراهی بزرگانی چون آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی، آیت الله مصباح یزدی و حضرت آیت الله خامنه ای همراهی و مرزبانی و در دهه های مختلف علاوه بر چیرگی بر دسیسه ها و جریان های مریض ضد انقلاب، سبب صیانت از اندیشه های ولایت نیز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت الله مصباح یزدی که طرح ولایت با رهنمودهای این عالم ربانی بنیان گذاشته شد به همت جوانان دلسوز موفق به معرفی فرهنگ ناب اسلام و مبارزه با اندیشه های باطل و انحرافی گشت و ثمرات آن انقلاب اسلامی را از گزند جریان های انحرافی حفظ کرد.

اسماعیلی با بیان این که طرح ولایت در دهه های اخیر نقش مهمی در ارتقای پایه های فکری و معرفتی جوانان داشته است عنوان کرد: طرح ولایت اکنون پس از گذشت ۲ دهه از آغاز به کار آن، به خط مشی  بصیرت افزایی و معرفی صحیح نهضت انقلاب تبدیل شده است و می تواند در آینده مسیر انقلاب را از گزندهای احتمالی محفوظ بدارد.

بیست و هفتمین دوره طرح ولایت ویژه معلمان، فعالان هنری و رسانه ای، فعالان فرهنگی و کارشناسان فرهنگی نهادها و دستگاه های مختلف، تابستان ۱۴۰۱ به صورت کشوری  به همت استادان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و با هدف رشد و ارتقای مبانی معرفتی و آشنایی فراگیران در مشهد مقدس برگزار می شود.

سال ۱۳۷۵ که شرایط فرهنگی کشور به سمت و سوی خاصی رفته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب کشور تحت شبیخون، ناتو و تهاجم فرهنگی قرار داشت مرحوم  آیت الله مصباح با درک دقیق شرایط آن روز و نیاز واقعی بشر به تعمیق باورها و تدارک زیرساخت های فکری اندیشه اسلامی، طرح ولایت را طراحی کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها