کد خبر: 656323
تاریخ انتشار :

دیدار باقری با مقامات روس؛ نسخه اولیانوف برای احیای برجام

فارس/ در حالیکه علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات احیای برجام روز گذشته در سفر به مسکو با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در مسکو دیدار کرده است، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین طی پیامی در توییتر بامداد شنبه خواستار نرمش بیشتر ایالات متحده آمریکا در مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران شده است.

دیدار باقری با مقامات روس؛ نسخه اولیانوف برای احیای برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین می‌گوید آمریکا باید برای احیای برجام نرمش بیشتری از خودش نشان دهد.

اولیانوف دقایقی قبل در توییتر درباره دیدار سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه ایران نوشت: «این جلسه یک تبادل نظر بسیار حرفه‌ای در خصوص وضعیت فعلی برجام و چشم‌اندازهای مذاکرات وین بود.»

وی اضافه کرد: «ارزیابی من این است: علی‌رغم همه مشکلات توافق هسته‌ای هنوز قابل احیا است. برای اینکه این اتفاق رخ دهد آمریکا باید نرمش بیشتری نشان دهد.»

ساعتی قبل‌تر، حساب کاربری رسمی متعلق به نمایندگی روسیه در وین نوشته بود علی باقری کنی روز جمعه با ریابکوف در مسکو دیدار کرده است. اولیانوف نیز در این جلسه حضور داشته است.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها