کد خبر: 656677
تاریخ انتشار :

بازگشت معمار تحریم‌های ایران به وزارت خارجه آمریکا

یکی از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا که بنا به برخی گزارش‌ها از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در مذاکرات وین کناره‌گیری کرده بود در یک سمت غیرمرتبط با ایران به کار گرفته شد.

بازگشت معمار تحریم‌های ایران به وزارت خارجه آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ریچارد نفیو» که پیش از این گزارش‌هایی از جدا شدن او از تیم مذاکره‌کننده آمریکا با ایران منتشر شده بود این بار در سمتی غیرمرتبط با ایران به وزارت خارجه امریکا بازگشته است.

«آنتونی بلینکن» وز یر خارجه یالات متحده در بیانیه‌ای که روز سه شنبه در وبگاه «وزارت خارجه آمریکا» منتشر شد گفت: «امروز ما ریچارد نفیو را به عنوان "هماهنگ‌کننده مبارزه با فساد" در جهان معرفی می‌کنیم.»

وزارت خارجه آمریکا مدعی شده این انتصاب مبارزه با فساد در جهان را تقویت خواهد کرد. وزیر خارجه آمریکا گفت: «من از بازگشت ریچارد نفیو به این وزارتخانه در این سمت مهم استقبال می‌کنم.»

بلینکن در ادامه ضمن ادعای تلاش برای مبارزه با فساد  گفت، ما تمام منابع خود را برای پیشبرد برنامه ضد فساد اداری و برنامه گسترده‌تر تجدید دموکراتیک د اختیار داریم و ریچارد نفیو تجربه زیادی هم در داخل و هم در خارج دارد. وی معاون هماهنگ کننده تحریم‌ها در وزارت امور خارجه و مدیر امور ایران در ستاد امنیت ملی بود. من به ریچارد خوش آمد می‌گویم و مشتاقانه منتظر کار او و تیمش در مورد این موضوع مهم هستم.

ریچارد نفیو پیشتر گفته بود که که دلیل جدا شدن او این بوده که با تیم مذاکره‌کننده آمریکا در امور ایران اختلاف سلیقه داشته است. 

ریچارد نفیو در زمان حضور در وزارت خارجه آمریکا اطلاعاتی بیشتر از آنچه مورد قبول «رابرت مالی» مذاکره کننده کنونی آمریکا در امور ایران بوده در اختیار «رابرت منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا قرار داده بود. منندز، دموکرات است اما یکی از سرسخت‌ترین مخالفان برجام است و دیدگاه‌های او در حزب دموکرات بسیار مهم تلقی می‌شود.

ریچارد نفیو یکی از معماران شبکه تحریم‌های ضد ایرانی است که در کتابش به نام «هنر تحریم‌ها» نگاهی از درون میدان دیدگاه‌هایش را درباره نحوه استفاده از ابزارهای تحریمی برای ایجاد تغییر رفتار در کشورهای هدف مشخص کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها