کد خبر: 656942
تاریخ انتشار :

برای دوز یادآور کدام واکسن را تزریق کنیم؟

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به روند افزایشی آمار کرونا در کشور، به تشریح وضعیت بیماری در روزهای پیش رو پرداخت.

برای دوز یادآور کدام واکسن را تزریق کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسعود یونسیان، در گفتگوی اینستاگرامی، به ابعاد زیرسویه جدید اومیکرون در کشور پرداخت و گفت: اگر کسی تاکنون حتی یک دوز واکسن هم نزده باشد، در موج پیش رو نفعی نخواهد برد. اما کسانی که واکسن زده اند (اعم از یک تا سه دوز)، بعد از ۱۴ روز به یک ایمنی کافی می رسند.

وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم که تزریق واکسن همین امروز انجام شود، تا موج هفتم را تجربه نکنیم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به آهنگ افزایشی زیرسویه جدید اومیکرون که BA5 است، گفت: اگر اقدامات عاجل انجام ندهیم، شرایط موج هفتم با ۶ موج قبلی متفاوت خواهد بود.

وی توضیح داد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، مراسم ماه محرم، پیاده روی اربعین و به دنبال آنها، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در فصل پاییز، شرایط موج هفتم در ایران، با سایر کشورها متفاوت خواهد بود.

یونسیان با اشاره به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در کشور، گفت: عمده واکسن‌هایی که تاکنون در کشور استفاده شده، از نوع ویروس‌های کشته شده بوده و از همین بهتر است از واکسن‌های اسپایکوژن، پاستوکووک و استرازنکا، برای دوز یادآور استفاده شود که ایمنی بالاتری ایجاد کند.

وی افزود: البته برای استفاده از سایر واکسن‌ها نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. فقط بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنیم تا شرایط برای عبور از موج جدید بیماری فراهم شود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها