کد خبر: 656998
تاریخ انتشار :

معاون رئیس جمهور:

تاکید دولت بر توسعه روابط خارجی

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت همواره از توسعه روابط خارجی برای تامین منافع مردم استقبال می کند، گفت: هیچ گاه نخواهیم گذاشت برخی در داخل و خارج دولت و ملت ایران را از منافع خود محروم کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سید محمد حسینی که امروز در عید سعید قربان به استان گلستان و منطقه ترکمن نشین شرق استان گلستان (کلاله و گنبدکاووس) سفر کرده است در جمع مردم شهرستان کلاله با اشاره به اینکه مردم اهل سنت در استان گلستان نمونه کامل وحدت، برادری و هم افزایی برای توسعه کشور هستند، اظهار کرد: امروز در کلاله مفهوم واقعی همدلی و یکرنگی را شاهد بودیم که نشان از هوشمندی و درایت مسئولان ارشد و نخلگان و علمای این شهرستان دارد.

وی که در مجتمع شیخ داغستانی برای مردم سخن می گفت با بیان اینکه مسلمانان در روز عید قربان نزاع و کشمکش را کنار گذاشته و فراتر از قومیت، نژاد، ملیت و مذهب در کنار هم قرار می‌گیرند، افزود: دشمنان در این روزها عزا گرفته اند زیرا می بینند که مردم شریف ایران اسلامی با کنار زدن توطئه های آنان محکم و استوار بر آرمانهای خود ایستاده اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم منافع ملی را اولویت نخست خود در سیاست های داخلی و خارجی خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: ما ارتباط گسترده و منطبق بر منافع مردم را در حوزه سیاست های خارجی در دستور کار قرار داده و به همین منظور در ماههای اخیر تحرکات دیپلماتیک کشور با رشد قابل توجهی رو به رو شده است.

حسینی بر مدبرانه بودن سفر مسئولان دولت به کشورهای همسایه و برقراری روابط با آنها، تاکید کرد و گفت: تدابیر ویژه دولت برای ارتباطات گسترده بر اساس راهبرد کلان نظام بوده و در همین راستا سفرهای اخیر به کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان در این دولت انجام شده است.

وی موقعیت ایران در بحث روابط با کشورهای ساحل خزر و ارتباط با قطر، عمان و روسیه را ممتاز دانست و ادامه داد: به شما این اطمینان را می‌دهیم که اعضای دولت و وزیران، معاونان رییس جمهور و استانداران بر اساس احساس وظیفه شبانه روز در حال خدمت و گره‌گشایی از کارهای مردم هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین به نمایندگی از رئیس جمهور از همراهی مردم استان گلستان با دولت قدردانی کرد و گفت: مردم ترکمن به همانند سایر اقوام در فعالیت‌های سیاسی مشارکت دارند و وفاداری خود را به نظام اسلامی اعلام کردند و یکپارچه و متحد در کنار دیگر اقشار و گروه‌ها در کنار دولت هستند که این مهم جای قدردانی دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها