کد خبر: 654704
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه نیوز با هاشمی‌طبا

معیشت مردم با این رویه درست نمی‌شود

هاشمی‌طبا با تاکید بر اینکه در دولت آینده نگری وجود ندارد، گفت که پول دادن به مردم کمکی به حل مشکلات معیشتی نمی‌کند و باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی داشت.

معیشت مردم با این رویه درست نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز – وضعیت اقتصادی کشور و مردم خوب نیست و به نظر می‌رسد که دولت هم در تحقق شعارهای انتخاباتی و وعده‌های خود تا این لحظه توفیق چندانی نداشته است. از همین رو است که موج انتقادات بالا گرفته و شاهدیم که برخی از تکرار دوران احمدی‌نژاد می‌گویند.

برخی از رسانه‌ها، کاربران فضای مجازی و سیاسیون رئیسی را از جهاتی شبیه احمدی‌نژاد دانسته و نگران تکرار هشت سال ریاست جمهوری او هستند. 

سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز دولت رئیسی تا حدی شبیه دولت احمدی‌نژاد می‌داند. او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: «آنها در رفتار مشابهت ندارند اما در عمل یک نتیجه حاصل می‌شود. در واقع به نظر می‌رسد که اصلا آینده کشور مطرح نیست و فقط مسائل روزمره مورد توجه است درحالی که باید به فکر مسائل اساسی مربوط به آینده بود».

وی گفت: «فقط از معیشت می‌گویند، در حالی که حل این مشکل هم به راحتی ممکن نیست. در دولت احمدی‌نژاد هم او می‌گفت که به مردم پول می‌دهیم تا بهتر زندگی کنند یا از سر کوچه ما گوجه بخرند و ... ، شیوه مدیریت او همین بود و الان هم شاهد تکرار آن شیوه هستیم».

هاشمی‌طبا به رویکرد دولت‌های سیزدهم و نهم و دهم در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت: «در ان دوراه مساله هسته‌ای پیچیده‌تر و روابط ما با دنیا تیره و تار شد. اکنون هم به نظر می‎رسد که همان شرایط را داریم».

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین بیان اظهارات مردم پسند و پوپولیستی را وجه اشترای رئیسی و احمدی نژاد دانست و گفت: «مدام بر معیشت تکیه می کنند اما در این زمینه هم کاری نخواهند توانست که انجام دهند. من قبلا هم بارها گفته‌ام که حل و فصل این موضوع ساده نیست. وضعیت معیشت وقتی بهبود می‌یابد که تولید ناخالص داخلی بالا رود و مردم امکان زندگی داشته باشند. مردم که نباید با تکدی زندگی کنند. اینکه پولی به مردم بدهیم درست نیست و فایده ندارد».

وی افزود: «همین پول‌هایی که می‌دهند هم بر پایه دلار نفتی و واردات است. درحالی که صنعت و کشاورزی ما به سقوط نزدیک می‌شود. همین امسال کمبود برق داریم و تولید فولاد کاهش می‌یابد. مشکلات زیادی داریم در کشور که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود و فقط فکر می‌کنند که با این راهکارهای فعلی معیشت مردم درست می‌شود. درحالی که فقر و نابرابری رو به افزایش است. توسعه مملکت متوقف شده است».

هاشمی‌طبا تاکید کرد که آینده نگری وجود ندارد و البته در دولت‌های قبلی نیز شاهد چنین رویه‌ای بوده‌ایم.


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها