کد خبر: 657511
تاریخ انتشار :

حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در روز های پایانی سال، تصمیمات و جلسات زیادی برای افزایش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش حقوق بازنشستگان کارگری مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال 1401، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. در ادامه به آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان می پردازیم.

حقوق بازنشستگان

میر هاشم موسوی در برنامه صف اول گفت: عمده خدمات برای بازنشستگان به صورت غیر حضوری است، به صورتی که حتی عزیزان برای دریافت وام نیاز به مراجعه حضوری ندارند، فرانشیز رایگان برای بازنشستگان ۶۵ سال به بالا را در دستور کار قرار داده ایم.

او افزود: در بیمه تکمیلی حدود ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است، اما امسال یک رشد ۷۰ درصدی را لحاظ خواهیم کرد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت:در حوزه رفاه و تامین اجتماعی قوانین خوبی داریم، اما به نتایج خوبی نرسیدیم، بر اساس قانون رفاه و تامین اجتماعی باید در همه زمینه‌ها مانند اقتصاد، بهداشت و ... شرایط را فراهم کنیم، با طرحی به اسم نظام چند لایه تامین اجتماعی لایه حمایتی را برای رفع فقر مطلق و بعد رفع فقر برنامه ریزی کرده ایم.

موسوی تاکید کرد: به دلیل بیماری کرونا حدود ۲ سال سفر بازنشستگان به مشهد تعطیل شده بود، اما اکنون برای ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته برنامه سفر زیارتی را فراهم کردیم.

به گفته‌ی موسوی، بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: آنچه که تاکنون برای افزایش حقوق بازنشستگان انجام شده بر اساس قانون بوده و تصمیم دولت به ما ابلاغ شده و باید آن را اجرا می‌کردیم و اگر آن را اجرا نمی‌کردیم بازنشستگان به همان افزایش حداقلی هم نمی‌رسیدند.

او گفت: اگر واقعا در قانون تغییر ایجاد شود، حتما احکام اصلاح می‌شود و بازنشستگان نگران نباشند زیرا مشکلی در زمینه تغییر احکام وجود ندارد.

همچنین چندی پیش، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر در ارتباط با مصوبه تعیین مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال مصوبه سازمان به دولت ارائه شد که دولت تنها بخشی از آن را در ارتباط با حداقل بگیران را پذیرفت. 

محمدرضا پور ابراهیمی در ادامه گفت: این مصوبه در هیات تطبیق مقررات مجلس بررسی شد و این هیات آن را در مغایرت با قانون اعلام کرد که البته فرایند این مصوبه برای اصلاح در دولت درحال پیگیری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی با موضوع مالیات با تاکید براینکه رویکرد مجلس در بحث مالیات‌گیری حرکت از «ممیز محوری» به «سامانه محوری» است، گفت: رویکرد سامانه محوری یعنی در تعیین مالیات عامل انسانی دخیل نباشد تا خطایی صورت نگیرد و اطلاعات افراد در تعیین مالیات آن‌ها تعیین کننده باشد. درمان رایگان بازنشستگان فراهم می‌شود؟

به گفته‌ محمدرضا پور ابراهیمی عدم اتخاذ رویکرد سامانه محوری یکی از مواردی بود که باعث فرار مالیاتی می‌شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه پرداخت‌های جبرانی به گروهی از بازنشستگان گفت: اکنون این موضوع در دولت در حال بررسی است، ما نمی‌توانیم بگوییم که با چه الگویی می‌خواهیم این را جبران کنیم، به بازنشستگان اعلام کردم هم دولت و مجلس و هم ما به عنوان متولی امر، قطعا تصمیم‌مان، تصمیمی خواهد بود که حقوقشان ادا شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها