کد خبر: 657539
تاریخ انتشار :

یارانه جدید | یارانه جدید بازنشستگان | یارانه ۱۴۰۱

خبر مهم برای جاماندگان یارانه جدید | یارانه جدید چه کسانی قابل برداشت نیست؟

سومین مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در تاریخ ۲۱ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است که تنها کمک معیشتی دهک اول تا نهم واریز شده و قابل برداشت است و یارانه جاماندگان در تاریخ دیگری واریز می‌شود.

خبر مهم برای جاماندگان یارانه جدید | یارانه جدید چه کسانی قابل برداشت نیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 ​دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت  یارانه جدید آغاز شد.به هر نفر از مشمولان یارانه جدید 400 هزار تومان واریز شد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالاکارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

 اگرچه قرار بود یارانه جاماندگان تا عید غدیر واریز شود اما برخی از این افراد می‌گویند همزمان با واریز یارانه ۹ دهک اول درآمدی جامعه، یارانه آنها هم واریز شده است. اما قابل برداشت نیست.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از جاماندگان همزمان با واریز یارانه مرحله سوم، این پول را دریافت کرده‌اند. اما هچمنان قابل برداشت نیست.

برخی دیگر اما همچنان منتظر واریز یارانه جدیدند و نمی‌دانند آیا جزو ۹ دهک درآمدی دسته‌بندی شده‌اند یا جزو دهک دهم. به نظر می‌رسد دولت در واریز این یارانه خطا کرده و یارانه برای برخی از جاماندگان واریز شده و برای برخی دیگر نه.

یارانه تیر قابل برداشت است!

در ادامه پیام‌ برخی از مخاطبان را می‌خوانید. افرادی که در لیست جاماندگان بوده‌اند و علاوه بر دریافت یارانه اردیبهشت، یارانه خرداد و یا خرداد و تیر برای آنها واریز شده است.

«من باز نشسته بیمه اجتماعی هستم یارانه منو قطع کردن اعتراض کردم یک میلیون و ۱۰۰ برام ریختن که تا الان نتونستم بر داشت کنم.»

« برای ما هم دو ماه واریز شد (خرداد و تیر ) اما هنوز قابل برداشت نیست؟؟!!»

«ما یارانه اومده برامون ولی نمی‌تونیم برداشت کنیم این چه وضعشه آخه؟»

« تا الان دو تا یارانه برای ما ریختن. یکی اردیبهشت و یکی هم این ماه داده شده. دومی را برداشت کردیم. اما اولی هنوز قابل برداشت نیست.»

یارانه خرداد هنوز قابل برداشت نیست؟

«ما از جاماندگان یارانه هستیم. این ماه ۸۰۰ ریختن ولی قابل برداشت نیست. چرا؟»

«برای من یارانه تیر ماه واریز شده و قابل برداشت هم شد.اما پولی که اردیبهشت واریز شده هنوز هم مسدود هست. چرا دومی قابل برداشته اولی نه؟»

«یارانه ما از اردیبهشت قطع شد ماه قبل نفری ۳۰۰ تومن ریختن که مسدود بود دیشب هم نفری ۳۰۰ ریختن که باز هم مسدود است با توجه به اعتراضی که کرده بودیم اگر قرار است یارانه نگیریم چرا به عنوان یارانه مبلغی رو میریزن ولی قابل برداشت نیست لطفا جواب بدید»

«برای ما دونوبت یارانه ریختن ولی قابل برداشت نیست چرا؟»

«برای من علاوه بر اولی گویا دومی همواریز شده. کارت که میزنم موجودی رو نشون نمیده اما رفتم بانک گفتن مبلغ جدید به حسابم اومده. »

«من تونستم یارانه تیر رو برداشت کنم. اما اون یارانه‌ای که خرداد واریز کردن توی حسابم هست اما قابل برداشت نیست.»

یارانه جدید

محمدهادی زاهدی وفا در حاشیه همایش سراسری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده‌ها از یک هفته تا ۱۰ روز آینده دوباره می‌توانند با مراجعه به سامانه حمایت وزارت کار (اعتراض یارانه https://hemayat.mcls.gov.ir) اطلاعات خود را تکمیل کنند.

وی افزود: امکان ثبت‌نام مجدد خانواده‌هایی که فکر می‌کنند، مستحق دریافت یارانه هستند، ولی به آنها داده نشده، مجدداً در وب‌سایت سامانه حمایتی فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این مدت برخی از خانوارها تشکیل یا تفکیک انجام داده‌اند، گفت: اطلاعات دقیق خانوارها را از بانک‌ها گرفته‌ایم و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی به علت تغییراتی که مرتباً در خانواده‌ها صورت می‌گیرد، در دستور کار است.

زاهدی وفا تأکید کرد: براساس اطلاعاتی که در بانک اطلاعات رفاه ایرانیان داشتیم، تاکنون خانواده‌های مشمول دریافت یارانه را معرفی کردیم، اما از سال آینده سیاست دیگری را در پیش می‌گیریم تا این اتفاقات رخ ندهد؛ به این صورت که در ابتدای سال اطلاعات را پایش می‌کنیم و دیگر در طول سال تغییر نمی‌دهیم.

وی درباره ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت گفت: کارهای کارشناسی آن انجام شده و در دستور کار دولت قرار دارد که مصوبه آن برای تصویب به هیأت دولت ارسال شده است.

اردیبهشت ماه بود که طرح مردمی کردن اقتصاد آغاز شد و در پی آن روند پرداخت یارانه‌های نقدی به مشمولان نیز تغییر کرد.

دولت برای واقعی کردن اقتصاد و اینکه ارز 4200 تومانی به مصرف کننده نهایی برسد طرح مردمی کردن اقتصاد را آغاز کرد و در اولین گام یارانه‌ها را از 45 هزار و 500 تومان به مبلغ 400هزار تومان به ازای هر نفر برای دهک اول تا سوم و 300 هزار تومان برای هر نفر دهک چهارم تا نهم افزایش داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها