کد خبر: 657979
تاریخ انتشار :

​انگلیس ناوگان زیردریایی‌های اتمی خود را به استرالیا می‌فرستد

روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد، لندن، ناوگانی از زیردریایی‌های اتمی را در استرالیا مستقر خواهد کرد تا نفوذ چین در این منطقه را مهار کند.

​انگلیس ناوگان زیردریایی‌های اتمی خود را به استرالیا می‌فرستد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش روزنامه دیلی میل آمده است: تونی راداکین، فرمانده نیروهای مسلح انگلیس قرار است هفته آینده در یک کنفرانس دریایی در سیدنی درخصوص این مساله به توافقی دست یابد و از این طریق به تعهد لندن تحت پیمان امنیتی سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا موسوم به "آکوس" (AUKUS) جامه عمل بپوشاند.

این زیردریایی‌ها تا سال ۲۰۲۴ میلادی در ساحل غربی استرالیا در شهر "پرت" مستقر خواهند ماند تا عملیات‌های گشت‌زنی انجام دهند. افسران استرالیایی ناوگان زیردریایی‌ها با نیروهای انگلیسی ادغام خواهند شد تا مهارت‌های خود را ارتقا ببخشند.

نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از اعلام اینکه چه تعداد از زیردریایی‌های ممکن است به استرالیا اعزام شوند، امتناع کرد و تنها گفت، تمامی جزئیات عملیاتی در رابطه با ناوگان زیردریایی‌های انگلیس محرمانه هستند. وزارت دفاع انگلیس نیز از اظهارنظر در این رابطه امتناع کرده است.

پیمان همکاری امنیتی آکوس در سپتامبر سال ۲۰۲۱ با هدف تامین ناوگان زیردریایی‌های اتمی برای استرالیا امضا شد که بر اساس این توافق قرار است دست‌کم هشت زیردریایی به استرالیا تحویل داده شود.

این در حالی است که روسیه و چین نگرانی‌های خود را نسبت به چالش‌های امنیتی در این منطقه که از پیمان آکوس نشات می‌گیرد، ابراز کرده و تاکید دارند که این پیمان ممکن است منجر به فروپاشی رژیم منع گسترش تسلیحات اتمی شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها