کد خبر: 658061
تاریخ انتشار :

طالبان: بخشی از بدهی ایران پرداخت شد

وزیر انرژی طالبان با بیان اینکه ۳۵ میلیون دلار بدهی برای واردات برق از کشورهای ایران، ازبکستان و تاجیکستان باقی مانده گفت: بخشی از این بدهی پرداخت شده است.

طالبان: بخشی از بدهی ایران پرداخت شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عبدالطیف منصور» وزیر آب و انرژی طالبان امروز (۱ مرداد) گفت که دولت گذشته افغانستان ۳۵ دلار برای واردات برق از کشورهای ایران، ازبکستان و تاجیکستان بدهی برجای گذاشته است. 

وی افزود: دولت موقت طالبان بخشی از این بدهی را پرداخته است و هنوز بدهی این کشورها به صورت کامل پرداخت نشده است. 

وزیر انرژی طالبان از ادغام سازمان‌های انرژی، آب و برق خبر داد و گفت:  به دلیل اختصاص بودجه برق به نهادهای دیگر در دولت گذشته شماری از طرح های عمرانی در این حوزه ناتمام مانده است. 

وی از کشورهای جهان خواست تا در زیرساخت افغانستان سرمایه‌گذاری کنند. 

پیش از این وزیر آب و انرژی دولت موقت طالبان در دیدار «حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران گفته بود که : پول به اندازه کافی موجود است و بدهی طرف ایرانی پرداخت خواهد شد. 

در این دیدار معاون سفیر ایران با بیان اینکه بارش باران در افغانستان افزایش یافته، خواستار همکاری طالبان برای تامین حقابه ایران شد. 

مرتضوی در ادامه به لزوم نصب ۳ دستگاه آب‌سنج میان ایران و افغانستان براساس توافق در بیست و پنجمین نشست کمیسارای مشترک رودخانه هلمند تاکید کرد و گفت: طالبان باید بهای برق وارداتی از ایران را پرداخت کند.

وزیر آب و انرژی طالبان نیز این دیدار گفته بود: تلاش داریم ضمن تامین آب برای کشاورزان افغانستان، حقابه ایران نیز پرداخت شود و برای نصب دستگاه‌های آب سنج نیز موافق این موضوع هستیم که هیات فنی از دو کشور به صورت مشترک همکاری کنند. | منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها