کد خبر: 658142
تاریخ انتشار :

حکم جنجالی شاه بحرین برای خانم مسئول

منابع رسانه‌ای از برکناری یک مقام بحرینی از خاندان آل‌خلیفه، به دلیل امتناع وی از دست دادن با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه خبر دادند.

حکم جنجالی شاه بحرین برای خانم مسئول
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع رسانه‌ای عربی از جدیدترین اقدام جدید شاه بحرین در راستای ترغیب و حمایت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شاه بحرین در ۲۱ ژوئیه جاری، با صدور حکمی پس از برکناری «می بنت محمد آل خلیفه» رئیس اداره فرهنگ و آثار باستانی این کشور، «خلیفه بن احمد بن عبدالله آل خلیفه» را به عنوان جایگزین وی معرفی کرد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ این در حالی است که می بنت محمد آل خلیفه، وزیر سابق فرهنگ بحرین، بیش از ۲۰ سال در این حوزه فعالیت داشته و همواره شخصیت بحث‌برانگیزی بود. گفته می‌شود که دلیل این برکناری با وجود آنکه، از اعضای خانواده ‌آل خلیفه است، این بود که در مراسمی که در منزل سفیر آمریکا در بحرین برگزار شده بود، از دست دادن با سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین خودداری کرده بود.

ماجرا از این قرار است که در ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲، «استفان بوندی» سفیر آمریکا در بحرین، یک مراسم ختم به مناسبت فوت پدرش برگزار کرده و طی آن از برخی سفرا و مقامات مسئول از جمله «ایتان نائیه» سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین و می بنت محمد دعوت به عمل آورده بود.

در حین فیلمبرداری، یک نفر که مسئول معرفی مهمانان به رئیس اداره فرهنگ و آثار باستانی بود و وی با هر کدام از مهمانان پس از معرفی دست می‌داد، زمانی که نوبت به سفیر رژیم صهیونیستی در منامه رسید، به می بنت محمد گفته شد که وی سفیر اسرائیل است، امری که موجب شد رئیس اداره فرهنگ و آثار باستانی، دست خود را پس بکشد و از دست دادن با این سفیر خودداری کند و سپس از منزلی که به آن دعوت شده بود، خارج شود. سفیر آمریکا نیز از سفارت خود خواست که هیچ تصویری از این خانم مسئول بحرینی در مراسم ختم مذکور منتشر نشود.

پیش از این نیز، می بنت محمد آل خلیفه، از یهودی‌سازی محله های قدیمی منامه که شامل باب البحرین و خیابان المتنبی تا کنیسه یهودیان واقع در خیابان صععة بن صوحان در بخش قدیمی منامه خودداری کرده بود و اداره تحت مدیریت او، از دادن مجوز به سرمایه‌گذاران یهودی آمریکایی برای ساخت یک محله یهودی‌نشین با نمادهای مختص به آن‌ها و ستاره داوود و استقبال از گردشگران از باب البحرین تا کنیسه یهودیان اجتناب ورزیده بود.

توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «توافق ابراهیم»، دو سال پیش به صورت رسمی در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند. سفارت رژیم صهیونیستی نیز از هشتم بهمن ۱۴۰۰ در منامه افتتاح شده است.

این در حالی است که اندیشکده واشنگتن، هفته پیش با انتشار یک نظرسنجی از کاهش قابل توجه میزان طرفداران عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کشورهای عربستان سعودی، بحرین و امارات خبر داد.

طبق این نظرسنجی با گذشت دو سال از امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم تل آویو، بیش از دو سوم اهالی کشورهای مذکور با این توافق مخالف هستند. در نظرسنجی که در سال ۲۰۲۰ انجام شده بود، ۴۷ درصد اماراتی‌ها، ۴۵ درصد بحرینی‌ها و ۴۱ درصد عربستانی‌ها با توافق سازش موافق بودند. | منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها