کد خبر: 658158
تاریخ انتشار :

حقیقت‌پور: زودتر مشخص شود برجام احیا خواهد شد یا خیر

فعال سیاسی اصولگرا گفت: پول ها و سرمایه های زیادی امروز در کشور دپو شده تا تکلیف برجام مشخص شود بنابراین باید زودتر مشخص شود برجام احیا خواهد شد یا خیر.

حقیقت‌پور: زودتر مشخص شود برجام احیا خواهد شد یا خیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: مذاکرات برجامی آینده نامعلومی پیدا کرده است و برخی کارشناسان و صاحب نظران سیاسی علی باقری را مقصر این وضعیت می دانند. آنها معتقدند علی باقری با الگوگیری از مدل مذاکراتی سعید جلیلی از عمد روند گفتگوها را به شکل «مذاکره برای مذاکره» درآورد تا احیای برجام شکست بخورد. در مقابل این دیدگاه، گروه دیگری از کارشناسان هستند که از علی باقری دفاع می کنند و می گویند «او با علی باقری 10 سال پیش فرق می کند و مذاکرات را براساس اختیاراتی که به او دادند جلو برده است.»

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد علی باقری در جریان مذاکرات برجامی گفت: تیم مذاکره کننده ایران فاقد یک سخنگوی رسمی است، از این رو می طلبد یک فرد آگاه به مسائل سیاسی، امنیتی و رسانه ای مسئولیت سخنگویی هیأت مذاکره کننده ایران را برعهده بگیرد تا در مقاطع لازم درباره موضوعات مطروحه اطلاع رسانی انجام دهد.

وی درباره انتظار گزارش‌دهی تیم مذاکره‌کننده به مردم و مجلس، افزود: تیم مذاکره کننده زیر نظر شورای عالی امنیت ملی عمل می کند. در زمان مجلس نهم نیز که مذاکرات برجامی در جریان بود، آقایان مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی به مجلس می آمدند و در سطحی به نمایندگان گزارش می دادند ولی از مجلس راهبرد و توصیه قبول نمی کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره به نتیجه نرسیدن گفتگوهای احیای برجام و بالارفتن حجم انتقادها به علی باقری، اظهار کرد: آقای باقری سال 95 با آقای باقری 1404 فرق دارد. آقای باقری سال 1395 در فضا بود و حرف های فضایی می زد اما آقای باقری 1401 پاهایش روی زمین است یعنی الان می داند چه باید بگوید و چه نباید بگوید.

وی افزود: آقای باقری الان می داند که اگر حرفی بزند باید در مذاکرات آن را عملی کند بنابراین نمی تواند شعار بی پایه بدهد و بعد هم از کنارش بگذرد بلکه باید رو به روی طرف مقابل بنشیند و محاجه کند تا حرف خود را به کرسی بنشاند.

حقیقت پور تأکید کرد: پول ها و سرمایه های زیادی امروز در کشور دپو شده تا تکلیف برجام مشخص شود بنابراین باید زودتر مشخص شود برجام احیا خواهد شد یا خیر. امروز خیلی از سرمایه گذارها، تولیدکننده ها  و تجار منتظر مشخص شدن این مسئله هستند بنابراین معتقدم نباید مملکت را معطل کرد، این معطل ماندن قدرت تصمیم گیری را از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان گرفته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها