کد خبر: 658233
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عزت‌الله یوسفیان‌ملا

معلوم نیست تکلیف کالابرگ الکترونیک چه شد

عزت‌الله یوسفیان‌ملا گفت: درست است که اقتصاد ایران بیمار است و درست هم هست که دولت حراجی بزرگی را آغاز کرده است اما مقدمات انجام جراحی را فراهم نکرد.

معلوم نیست تکلیف کالابرگ الکترونیک چه شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت گرانی‌ها به شکلی است که دیگر قیمت‌ها روزبه‌روز شده است؛ قیمت‌ها در تمام اقلام آن قدر بالاست که طبقه متوسط عملا از بین رفته و طبقه فرودست در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر درباره اوضاع اقتصادی این روزهای کشور «نامه‌نیوز» گفت: «دولت کار مهمی کرد. شرایط اقتصادی وافعا غیرقابل قبول بود. عده‌ای با ارز 4200تومانی به رانت‌بازی می‌پرداختند و دولت این شهامت را به خرج داد که مسئله ارز ترجیحی را جمع کند تا فساد و رانت ایجاد نشود؛ بنابراین اصل کار خوب است اما مقدمات انجام آن رعایت نشد. ببینید یک حراجی نیاز به مقدماتی دارد؛ اول باید اتفاق عمل نظافت شود، آزمایش‌های متعددی از بیمار گرفته شود، اصول بیهوشی رعایت شود و اگر همه اینها مهیا بود، بیمار تحت جراحی قرار بگیرد. درست است که اقتصاد ایران بیمار است، و درست هم هست که دولت حراجی بزرگی را آغاز کرده است اما مقدمات انجام جراحی را فراهم نکرد».

او ادامه داد: «وظایف وزارتخانه‌ها باید مشخص شود که در پروژه جراحی اقتصادی هر وزارتخانه‌ای چه وظیفه‌ای دارد. در قانون بودجه سال1401 از کالابرگ الکترونیک سخن گفته شده اما معلوم نیست تکلیف آن چه شد. دولت می‌گفت تنها قیمت چهار-پنج‌ قلم کالا افزایش می‌یابد که همان‌ها را هم با کالابرگ الکترونیک جبران می‌کند اما چنین نشد و می‌بینیم که قیمت همه کالاها بالا رفته است».

این تحلیلگر سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظرم آقایان اطلاع کافی از ماجرای حذف ارز ترجیحی نداشتند و اصلا نمی‌دانستند که این موضوع چه ابعادی دارد و برای تحقق درستش باید چه زمینه‌هایی فراهم شود».

یوسفیان ملا در پایان گفت: «دولت باید در تصمیمات اقتصادی خود تجدیدنظر کند و یک راه‌حل همه‌جانبه در نظر بگیرد. اکنون چندماه است که گرانی‌ها قصد ایستادن ندارد. قصد دولت بزرگ بوده است اما دولت باید بداند که اگر کار علمی پیش نرود، آسیب‌های زیادی به بار می‌آورد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها