کد خبر: 658471
تاریخ انتشار :

ادعاهای بایدن علیه ایران و حزب‌الله لبنان

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تمدید وضعیت اضطراری در قبال لبنان به تکرار ادعاها علیه ایران و حزب‌الله پرداخت.

ادعاهای بایدن علیه ایران و حزب‌الله لبنان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) وضعیت اضطراری در قبال لبنان را تمدید کرد.

بایدن در این بیانیه گفته وضعیت اضطراری که رئیس‌جمهور آمریکا از تاریخ اول اوت سال ۲۰۰۷ برای اعلام وضعیت اضطراری در قبال لبنان اعلام کرده بعد از تاریخ اول اوت سال  ۲۰۲۲ نیز کماکان پا برجا خواهد بود. 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این بیانیه مدعی شده است: «برخی اقدامات معین نظیر ارسال سلاح از سوی ایران به حزب‌الله-که سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته‌ای را شامل می‌شوند- موجب تضعیف حاکمیت لبنان می‌شوند، در ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در منطقه نقش دارند و تهدیدی غیرمعمول و فوق‌العاده در برابر امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده پدید می‌آورند.»

ترامپ تصریح کرده است: «به این دلیل، وضعیت اضطراری اعلام‌شده در تاریخ ۱ اوت ۲۰۰۷ بایستی بعد از تاریخ ۱ اوت ۲۰۲۲ کماکان ادامه داشته باشد.»

اقدام آمریکا بخشی از تلاش‌های این کشور با همراهی رژیم صهیونیستی برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان است. تل‌آویو و واشنگتن تا کنون اقدامات زیادی در این راستا انجام داده‌ و از جمله کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار قرار می‌دهند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. اقدامات آمریکا علیه حزب‌الله بارها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است. | منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها