کد خبر: 659269
تاریخ انتشار :

توئیت جنجالی اولیانوف درباره مذاکرات

نماینده روسیه در مذاکرات وین تصریح کرد که هنوز دلایلی برای احیای برجام هست اما برخی دشواری‌ها در جزئیات وجود دارد.

توئیت جنجالی اولیانوف درباره مذاکرات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» در صفحه توییتری خود در این خصوص نوشت: «در حقیقت منظورم این است که تمام دلایل با احترام به تمامی طرف‌های توافق هسته‌ای از جمله در وهله اول ایران، برای احیای برجام وجود دارد و مثل همیشه دشواری‌هایی در جزئیات وجود دارد».

اولیانوف همچنین در توییت دیگری در خصوص دور فعلی مذاکرات وین گفت: «این حرف‌ها به نظر حرف‌های نهایی نمی‌آیند. تصمیمات در پایتخت‌های طرف‌های برجام گرفته می‌شود. آن‌ها تصمیم می‌گیرند».

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه در پایتخت اتریش آغاز شد و روز گذشته (دوشنبه) با پایان این دور از گفت‌وگوها، هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به تهران بازگشتند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (دوشنبه)، در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: توافق نهایی باید تأمین‌ کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد و رفع پایدار و موثر تحریم‌ها را تضمین کند.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌‌ها ۲۰ اسفند ماه در وین دچار وقفه شد و پس از سفری که بورل در اوایل تیرماه به تهران انجام داد توافق شد که مذاکرات از سر گرفته شود که بر همین اساس روزهای هفتم و هشتم تیر ماه این مذاکرات در دوحه به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و به واسطه انریکه مورا برگزار شد. ایران این مذاکرات را مثبت خواند و آمریکا مدعی شد که ایران درخواست‌های فرابرجامی مطرح کرده که این ادعا از سوی حسین امیرعبداللهیان رد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها