کد خبر: 659982
تاریخ انتشار :

اولیانوف: دیپلمات‌های ایرانی تلاش خود را برای تضمین منافع ایران انجام دادند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که دیپلمات‌های ایرانی به بهترین شکل برای تضمین منافع جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

اولیانوف: دیپلمات‌های ایرانی تلاش خود را برای تضمین منافع ایران انجام دادند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرده بود در خصوص تلاش تیم ایرانی گفت: «تصمیم‌گیری با مقام‌ها و نمایندگان پارلمان ایران است، قطعاً اما بعنوان رئیس هیأت روس در مذاکرات وین درباره برجام، می‌توانم شهادت دهم که دیپلمات‌های ایرانی به بهترین شکل تلاش خود را برای تضمین منافع ایران انجام دادند».

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته (سه‌شنبه)، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که نظرات ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده است و تصریح کرد: «ما پاسخ‌های ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم و در حال بررسی آنها هستیم. ما نظرات خود را با اتحادیه اروپا در میان خواهیم گذاشت».

پرایس اضافه کرد: «موضوعات بزرگ درباره برجام تا حد زیادی حل و فصل شده است».

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان اینکه تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آنها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم.

دور اخیر مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها