کد خبر: 660297
تاریخ انتشار :

جزئیات نجات کشتی تجاری توسط نیروی دریایی ارتش

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اینکه در چند روز گذشته در دریای سرخ تعدادی قایق تندرو به کشتی تجاری حمله و این کشتی تجاری درخواست کمک می‌کنند، گفت: گروه اسکورت نیروی دریایی با حمایت و هدایت فرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران موفق می شود بر آنها غلبه و از کشتی دورشان کنند، این در حقیقت حمایت و تامین امنیت از خطوط مواصلاتی کشور در آبهای دور دست جهان است.

جزئیات نجات کشتی تجاری توسط نیروی دریایی ارتش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با برنا در خصوص پشتیبانی ارتش در بحران‌ها گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران ماموریت دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور را به عهده دارد اما ظرفیت هایی در آن میان  وجود دارد که قادر به کمک رسانی به مردم است. 

دریادار سیاری با اشاره وقوع بحران‌ها خاطرنشان کرد: ارتش همزمان با حفظ توان رزمی برای مقابله با هر تهدیدی که ممکن است اتفاق بیفتد ماموریت اصلی از ظرفیت های موجودش از مردم داری بهره برده .

معاون هماهنگ کننده ارتش حضور پررنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحران هایی مانند سیل زلزله آتش سوزی را عینیت بخشیدن به شعار " ارتش فدای ملت" دانست و گفت: مردم باید احساس کنند که ارتشی دارند علاوه بر آمادگی برای انجام ماموریت دفاع از تمامیت ارضی کشور می‌تواند از مردم حمایت کامل کند. 

این فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تروریسم دریایی گفت: نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران از سال 87 تا اکنون به فرمان فرمانده کل قوا در آبهای آزاد حضور دارد و یکی از دلایل حضور در آبهای آزاد حمایت از خطوط مواسلاتی کشور در نقاط دور دست است. 

وی با اشاره به فعالیت‌های کشتی های تجاری و نفت کش‌ها ادامه داد:  با حرکت کشتی‌های تجاری به سمت کشورهای شرق و غرب و کشتی هایی که از آن طرف به سمت کشور ما می‌آیند ممکن است در مسیر با مشکلاتی روبرو شوند. 

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: مثلا در خلیج عدن و دریای سرخ و تنگه باب المندب بحث دزدی دریایی مطرح است و در سالیان گذشته این اتفاقات زیاد افتاده است و در چند روز گذشته هم در دریای سرخ تعدادی قایق تندرو به کشتی تجاری حمله و این کشتی تجاری درخواست کمک می‌کنند. 

دریادار سیاری در ادامه خاطرنشان کرد: گروه اسکورت نیروی دریایی با حمایت و هدایت فرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران موفق می شود بر آنها غلبه و از کشتی دورشان کنند، این در حقیقت حمایت و تامین امنیت از خطوط مواصلاتی کشور در آبهای دور دست جهان است.

منبع: برنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها