کد خبر: 660413
تاریخ انتشار :

آغاز مجدد ستاره‌دار کردن دانشجویان؟ | عضو کمیسیون آموزش پاسخ داد

ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با «انتخاب» درباره اینکه آیا دولت سیزدهم قرار است روند ستاره‌دار کردن دانشجویان و محرومیت آنان از حق ادامه تحصیل را پیش بگیرد، می‌گوید که در تمام دانشگاه‌های دنیا، دانشجو بودن یک سری ضوابط و مقررات دارد. بستگی به تخلفاتی که دانشجو، کارمند یا استاد انجام می‌دهد، به طور طبیعی یک مجازات‌هایی هم در نظر گرفته شده است. بحث ستاره‌دار بودن یا نبودن یک بحث انحرافی است

آغاز مجدد ستاره‌دار کردن دانشجویان؟ | عضو کمیسیون آموزش پاسخ داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه آیا دولت سیزدهم قرار است روند ستاره‌دار کردن دانشجویان و محرومیت آنان از حق ادامه تحصیل را پیش بگیرد، می‌گوید که در تمام دانشگاه‌های دنیا، دانشجو بودن یک سری ضوابط و مقررات دارد. بستگی به تخلفاتی که دانشجو، کارمند یا استاد انجام می‌دهد، به طور طبیعی یک مجازات‌هایی هم در نظر گرفته شده است. بحث ستاره‌دار بودن یا نبودن یک بحث انحرافی است، بالاخره بین میلیون‌ها دانشجو که ما در طول این سال‌ها داشته‌ایم، ممکن است افرادی هم تخلفاتی داشته باشند و این تخلفات هم ممکن است سنگین باشد و مجازاتی هم برایش در نظر گرفته شود.

در روزهای اخیر ضیا نبوی، فعال دانشجویی با انتشار متنی در اینستاگرامش اعلام کرده که برای بار سوم از ادامه تحصیل محروم شده‌ است. او عنوان کرده است که با وجود قبولی در آزمون دکترای جامعه شناسی با رتبه ۱۲، به او اعلام شده که «صلاحیت عمومی» برای ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارد و برای بار سوم ستاره دار شده‌ است. مهرداد ویس‌کرمی در گفت و گو با «انتخاب» در واکنش به محرومیت از تحصیل این دانشجو، گفت: «در بحث پرورنده وقتی اسم مورد خاصی را مطرح می‌کنید باید حتما جزئیات مشخص باشد. ممکن است کسی در طول مدتی جرمی را مرتکب نشود و بعدا در طول زمان مرتکب یک سری تخلفات جدیدی شود یا مجازات تعلیقی داشته باشد. به باورم باید به طور موردی دقیقا معلوم شود که وزارت بر چه اساس استناد کرده است. ولی حتما هر چه هست باید عادلانه باشد تا جرم و جزا بایکدیگر تناسب داشته باشد.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این دولت هم قرار است روند ستاره‌دار کردن دانشجویان و محرومیت آنان از حق ادامه تحصیل را پیش بگیرد، عنوان کرد: «در تمام دانشگاه‌های دنیا، دانشجو بودن یک سری ضوابط و مقررات دارد. بستگی به تخلفاتی که دانشجو، کارمند یا استاد انجام می‌دهد، به طور طبیعی یک مجازات‌هایی هم در نظر گرفته شده است. صرف نظر از اسم این مسئله که بعضی به دنبال این هستند که کلیدواژه‌ای درست کنند و حقیقت را با آن پنهان کنند، هر شخصی، هر تخلفی که کرده است باید به صورت کاملا شفاف و قانونی بررسی شود و سپس مطابق مقرراتی که در هر سازمانی وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرد تا اگر تخلفی کرده است، متناسب با شرایطش مجازاتی در نظر گرفته شود.»

ویس‌کرمی افزود: «بحث ستاره‌دار بودن یا نبودن یک بحث انحرافی است، بالاخره بین میلیون‌ها دانشجو که ما در طول این سال‌ها داشته‌ایم، ممکن است افرادی هم تخلفاتی داشته باشند و این تخلفات هم ممکن است سنگین باشد و مجازاتی هم برایش در نظر گرفته شود. بر این اساس، موردی که مدنظر شماست باید دقیقا اعلام شود که چه جرمی مرتکب شده، چه کار کرده و چه مجازاتی برایش در نظر گرفته شده است. اینکه به صورت کلی قضاوت کنیم، به باور من اشتباه است.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها