کد خبر: 661394
تاریخ انتشار :

آمادگی 51 نقطه ایران برای مقابله با حمله اسرائیل و آمریکا / واکنش رسانه‌های خارجی به توانمندی جدید کشور

اورشلیم پست مدعی است، تجهیز شهرهای ایران به پدافند غیرعامل مستقیما به اقدامات اسرائیل مربوط است و واکنشی است به خرید تسلیحات جدید توسط این رژیم.

آمادگی 51 نقطه ایران برای مقابله با حمله اسرائیل و آمریکا / واکنش رسانه‌های خارجی به توانمندی جدید کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبر فوری نوشت: گام جدید قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه دفاعی باعث ایجاد سر و صدای بسیار زیادی در دنیا شده است.

روز قبل، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تجهیز 51 شهر به امکانات مورد نیاز پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: این وزارتخانه آمادگی هرگونه همکاری با سازمان پدافند غیرعامل کشور را در این زمینه دارد.

سردار فرحی با بیان تغییر شکل جنگ های سنتی به جنگ های ترکیبی و پیچیده تصریح کرد: امروزه متناسب با قدرت کشورها، شکل نبردها نیز پیچیده تر شده و در واقع جنگ‌های ترکیبی (فیزیکی، پرتویی، زیستی، میکروبی، سایبری، شناختی) جایگزین جنگ های کلاسیک و سنتی شده اند.

وی افزود: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی زیرساخت های مقابله با انواع تهدیدات زیستی، پرتویی و شیمیایی، قادر است تهدیدات در این خصوص را شناسایی کند.

این خبر در رسانه های مختلف خارجی بازتاب داشت و بسیاری از پایگاه های خبری و خبرگزاری ها به تحلیل آن پرداختند.

واکنش رسانه های غربی به تجهیز 51 منطقه ایران به سیستم پدافند غیرعامل  

رسانه‌ های غربی به سرعت نسبت به خبری که وزارت دفاع منتشر کرد واکنش نشان دادند. آنها گام جدید دفاعی ایران را قابل تامل دانسته و همزمانی آن با گفتگوهای هسته ای و نیز تنش اخیر با نیروهای آمریکایی در دریای سرخ را نشانه ای از این دانستند که گفتگوهای هسته ای ربطی به توان دفاعی ایران ندارد و ایران همچنان، روی افزایش قدرت نظامی  و دفاعی اش تمرکز کرده است.

فاکس نیوز در همین رابطه نوشت: این تدابیر دفاعی در حالی صورت می‌ گیرد که تنش ‌های نظامی در دریای سرخ در هفته جاری و زمانی که نیروی دریایی ایران تلاش کرد چندین پهپاد آمریکایی را در آب‌های بین‌المللی توقیف کند، تشدید شد.

فاکس نیوز تاکید دارد تجهیز ایران به توان نظامی و همزمانی آن با حادثه دریای سرخ گویای این نکته است که تنش نظامی و امنیتی ایران و آمریکا سر جایش است و حتی با امضاء برجام نیز تغییری در آن حاصل نمی شود.

همچنین رویترز ضمن پوشش خبر مربوط به تجهیز 51 منطقه ایران به پدافند غیرعامل، این اتفاق را به حملات سایبری اخیر اسرائیل  و آمریکا به مناطق حساس ایران مرتبط دانست و  نوشت: ایران در سال های اخیر اسرائیل و ایالات متحده را به حملات سایبری که زیرساخت های این کشور را مختل کرده، متهم کرده است. ایران همچنین تاکید دارد که اسرائیل در تاسیسات هسته ای این کشور خرابکاری کرده است؛ اتهامی که هرگز توسط خود مقامات اسرائیل رد نشد.

رویترز همچنین، معتقد است افزایش توان نظامی ایران می تواند بر مذاکرات هسته ای تاثیر بگذارد. این خبرگزاری همچنین به تنش آبی – هوایی  در دریای سرخ، در اوج مذاکرات هسته ای اشاره می کند و می نویسد: تنش‌های نظامی آمریکا و ایران مدت‌هاست که منطقه را تحت تأثیر قرار داده است. در آخرین حادثه، ایران اوایل این هفته قصد توقیف پهپادهای ارتش آمریکا را در دریای سرخ داشت و این در حالی است که هر دو کشور مذاکرات هسته ‌ای را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

واکنش صهیونیست ها به دستاورد نظامی ایران

به جز پایگاه های غربی، پایگاه های صهیونیستی نیز به پوشش خبر مربوط به تجهیز 51 منطقه ایران به پدافند غیرعامل پرداخته و به ابعاد مختلف آن اشاره کردند.

اورشلیم پست مدعی است، تجهیز اخیر ایران مستقیما به اقدامات اسرائیل مربوط است و واکنشی است به خرید تسلیحات جدید این رژیم. این پایگاه خبری در این رابطه نوشت: اگرچه (مقامات نظامی ایران) نام کشورهایی را که می‌توانند ایران را تهدید کنند، ذکر نکردند اما این اقدام درست پس از آن صورت گرفت که اسرائیل اعلام کرد تجهیزات نظامی جدیدی را خریده است. این تجهیزات می تواند جهت حمله به مراکز حساس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شوند.  

اورشلیم پست همچنین نوشت: اسرائیل حملات هوایی خود علیه متحدان ایرانی در سوریه را تشدید و مکرراً به آمریکا اعلام کرده که حتی در صورت توافق هسته ای، حق پشتیبانی از منافع خود را دارد (و تنش با ایران را ادامه می دهد).

هاآرتص هم ضمن پوشش خبر مربوط به پدافند غیرعامل ایران، نوشت: ایران در سال های اخیر اسرائیل و ایالات متحده را به حملات سایبری متهم کرده است.

تایمز اسرائیل هم افزایش توان دفاعی ایران را واکنشی به تهدیدات نظامی اسرائیل و امریکا دانست و نوشت: اسرائیل مدت‌هاست که ایالات متحده را تحت فشار قرار داده تا به گزینه نظامی علیه ایران فکر کرده و آن را آماده کند. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در ماه جولای گفت که در صورت لزوم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ‌ای، آماده استفاده از زور خواهد بود. با این حال، مشخص نیست که حمله نظامی بتواند مانع از فعالیت هسته ای ایران و پیشرفتش شود و همچنین، (با افزایش توان دفاعی ایران) میزان خسارت (اسرائیل) از این حمله نامعلوم است.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که اسرائیل و آمریکا سالهاست تهدیدات نظامی علیه کشورمان را مطرح می‌کنند ولی جرات حمله ندارند. توان دفاعی ایران امروز به اندازه‌ای است که کشورهای غربی عملا گزینه نظامی علیه ایران را از روی میز برداشته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها