کد خبر: 661695
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین کنعانی‌مقدم

لابی صهیونیست‌ها تأثیر مستقیم بر تصمیمات آمریکا دارد

حسین کنعانی‌مقدم گفت: صهیونیست‌ها ساختار سیاسی و اقتصادی آمریکا در دست دارند و کاملا می‌توان دریافت که لابی‌های آنها بر تصمیمات مسئولان آمریکا به طور مستقیم تأثیر دارد.

لابی صهیونیست‌ها تأثیر مستقیم بر تصمیمات آمریکا دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: لابی‌های صهیونیست‌ها درباره مذاکرات انتهایی ندارد و در تازه‌ترین خبر نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با گروه‌های صهیونیستی مخالف برجام دیدار و گفت‌وگو کرده است. اما این لابی‌گری‌ها تا چه حد بر روند مذاکرات تأثیر دارد؟

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اشتباهی که رخ داد این بود که تصور شد صرفا قرار است با آمریکا به توافق برسیم در صورتی که طرف‌های برجام کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند و فقط آمریکا نیست و اصلا این‌طور نیست که آمریکا هرچه بخواهد باید پیش برود و این کشور تنها یکی از اعضای مذاکره است؛ کشوری که از قضا مهم‌ترین حامی صهیونیست‌هاست. ‌دو روز دیگر هم پرونده ایران بار دیگر در شورای حکام بررسی می‌شود و احتمال دارد که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود. بنابراین متأسفانه فضای موجود بر مذاکرات کاملا سیاسی پیش می‌رود».

او ادامه داد: «آمریکا همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده است و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا بسیار قوی است. آمریکا متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است و اصلا این طور نیست که حتی لحظه‌ای منافع آنها در تضاد هم قرار بگیرد. صهیونیست‌ها ساختار سیاسی و اقتصادی آمریکا در دست دارند و کاملا می‌توان دریافت که لابی‌های آنها بر تصمیمات مسئولان آمریکا به طور مستقیم تأثیر دارد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «ساختار ان‌پی‌تی برای این تأسیس شده است که هیچ کشوری جز آمریکا و متحدانش نتوانند سلاح هسته‌ای داشته باشند. اصلا فلسفه وجودی این نهاد همین است و خب طبیعی است که آنها هر گونه تلاشی بکنند تا ایران را از فعالیت هسته‌ای بازدارند».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «به نظر می‌رسد با روشی که آمریکایی‌ها در پیش گرفته‌اند نتیجه مذاکرات در حد یک پیش‌نویس باشد که در نهایت هم توافقی صورت نگیرد. هرچه هم تأخیر رخ دهد در حوزه دانش هسته‌ای به نفع ماست؛ کمااینکه تا امروز هم ما از این تأخیر استفاده خود را برده‌ایم. به هر حال این تأخیر باعث فشارهای تحریم‌ها بر اقتصاد ایران شده است اما در حوزه هسته‌ای کاملا باعث پیشرفت ما شده است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها