کد خبر: 663205
تاریخ انتشار :

وزارت کار همچنان بدون وزیر؛ «زاهدی وفا» رای نیاورد

محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی رای نیاورد و این در حالی اتفاق افتاد که ابتدا اعلام شد زاهدی وفا برای تصدی وزارت کار رای آورده است، به‌دلیل ابهام در شمارش آرا، تعدادی از نمایندگان طبق آیین‌نامه برای بازشماری آرا درخواست کردند و پس از بازشماری زاهدی وفا با اختلاف یک رای نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وزارت کار همچنان بدون وزیر؛ «زاهدی وفا» رای نیاورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نتیجه نهایی رای‌گیری برای وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آرای اخذ شده: 272 رای 

آرای موافق: 136 رای

آرای مخالف: 125 رای 

آرای ممتنع: 9 رای

طبق آیین نامه مجلس وزیران  برای رای اعتماد، نیاز به رای اکثریت مطلق نمایندگان دارند. اکثریت مطلق وقتی حاصل می‌شود‌که بیش از نصف نمایندگان حاضر، رأی مثبت دهند.

دفاع وزیر پیشنهادی از برنامه کاری خودش

وزیر پیشنهادی کار به پشت تریبون مجلس برای دفاع از عملکرد و برنامه های کاری خود رفت.

تابعیت فرزندانم را تکذیب می کنم

وزیر پیشنهادی کار: فرزندانم هیچ‌گونه اقامت و یا تابعیت در خارج از کشور ندارند خودم و همسرم هم هیچ‌گاه برای اقامت و تابعیت در خارج از کشور اقدامی نکردیم.

بیکاری منشع بسیاری از آسیب های اجتماعی است

وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در چهار دهه گذشته نرخ بیکاری ما دو رقمی بوده است. بیکاری منشع بسیاری از آسیب های اجتماعی است. باید با همکاری مجلس، اصلاح ساختارها، رویکردها و ظرفیت اشتغال جوانان افزایش یابد.

زاهدی وفا: باید برای هر سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشیم 

ما عدالت را در سه حوزه ایجاد حداقل معیشت برای خانوارها، عدالت توضیحی و عدالت شایستگی باید در حوزه وزارتخانه دنبال کنیم ما باید برای هر سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشیم که با این شغل بتواند تغذیه بهداشت و مسکن را فراهم کند.

توضیحات «زاهدی وفا» از برکناری مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد

اظهارات مخالفان و مخالفان گزینه پیبشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مخالفت با زاهدی وفا: نمی‌شود سفره خالی نداشت ولی برای زنان سرپرست خانوار و معلولان فراموش شده تصمیم‌گیری کرد.

*چنارانی با بیان اینکه ما با رأی بالای 200 به کابینه رئیسی اعتماد کردیم اما این موضوع فرق دارد، یادآور شد: من فرزند شهید هستم و پدرم بعد از 74 ماه بسیجی در جبهه، فقط پلاک او برگشت و سه فرزند دارم که در خراسان رضوی به دنیا آمده‌اند لذا نمی‌شود یک وزیر دو فرزند داشته باشد که در کانادا متولد شده باشد و نمی‌شود تحصیلات وزیر حتی با بورسیه از دانشگاه امام صادق (ع) از کشور دیگری باشد.

*با این حال انقلاب ما، انقلاب مستعضعفان و محرومان است لذا قرار نبود بعد از 43 سال اینگونه تصمیم بگیریم ضمن اینکه آقای رئیسی گفته بود هر کس فرزندش تابعیت خارج داشته باشد خودش هم باید برود پس ما منتظر اجرای آن هستیم در حالی که فرزند 5 هزار و 400 و اندی از مسئولان در خارج از کشور هستند. چطور می‌شود که درآمد، حقوق و مسئولیت در ایران خوب است اما تابعیت آن بد است؟ آن هم تابعیت کشوری که متجاوز و متخاصم است.

مهدی عسکری نماینده مردم کرج در مجلس در مخالفت با زاهدی وفا: شخصیت حقیقی آقای زاهدی وفا برای ما قابل احترام است اما ما در مجلس درباره تعامل برخی از وزرای این دولت تجربه خوبی نداریم و بهتر است این تجربه را تکرار نکنیم.

*برنامه های ایشان حتی روی کاغذ نیز ضعیف است. ایشان نتوانسته پس از سه ماه که این وزارتخانه دست ایشان بوده نتوامنسته یک برنامه مدون روی کاغذ بیاورد. چگونه انتظار درایم در عمل بتواند موفق عمل کند؟

فتح الله توسلی نماینده کبودرآهنگ نیز در روند بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی و در مخالفت با زاهدی‌وفا: از آقای وزیر سوال کردم که آیا اموالی که به نام او ثبت شده است برای او هست یا برای او نیست.

* کسانی که محرومیت را لمس کردن میفهمند محرومیت یعنی چه/ اموال آقای وزیر پیشنهادی بالای 3هزار میلیارد تومان است اما ایشان میگوید هزار میلیارد میارزد و من سرایدار هستم. 

*بخش زیادی از اموال متعلق به برادر بیمارش بوده که به نام وی کرده است و 11سال است که ورثه آن درگیر دادگاه هستند.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با زاهدی وفا: آقای پژمانفر هم گفتند ما در کمیسیون اصل ۹۰ موارد مربوط به اموال ایشان را بررسی کردیم که هیچکدام صحت نداشت.

*زاهدی وفا فرصت کافی برای دفاع از خود را نداشت.

*آقای زاهدی وفا فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق است و برای ادامه تحصیل به کانادا رفت؛ من با ایشان بیست سال زندگی کردم شهادت می‌دهم به لحاظ دیدگاهی و ظرفیت مدیریتی و در دفاع از منافع ملی اعتدال را رعایت می‌کند و اهل افراط و تفریط نیست.

نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مخالفت با زاهدی وفا: ایشان متخصص و تحصیل کرده است اما عزمی برای کار ندارد، آقای زاهدی وفا در کانادا تحصیل کرده و حالی برای انجام مسئولیت در این وزارتخانه ندارد.

*وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سرمایه هزار میلیاردی زاهدی وفا، اظهار داشت: آقای نادران شما برای 2، 3 آپارتمان آقای اوجی آسمان را به زمین دوختید، اما حالا به خاطر حضور وی در موکب سکوت می کنید. ما تاجگردان را به خاطر سرمایه داری از حضور در مجلس خلع کردیم، آقای شجاعی می گوید کمیسیون اصل نود به ایشان رأی نداده است، کمیسیون کجا به ایشان رأی داده، ایشان استاد دانشگاه های خارج از کشور بوده است در حالی که بهترین دانشگاه ها را در کشور داریم.

*فرزندان ایشان در کانادا به دنیا آمده اند و اگر بخواهند می توانند تابعیت این کشور را براساس قوانین کانادا بگیرند در حالی که ایشان می توانستند آن زمانی که در کانادا دانشجو بودند با توجه به اینکه دانشجوی متمکنی بودند همسر خود را برای تولد فرزندانشان به ایران بفرستند. ایشان از محرومیت، جانبازان و ایثارگران خبر ندارند.

امیرآبادی فراهانی، نماینده موافق زاهدی وفا: طبق اسناد موجود و بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ثروت مطرح شده وزیر پیشنهادی کار صحت ندارد و زاهدی وفا فقط امین این اموال است.

اظهارات رئیس جمهور در جلسه دفاع وزیر پیشنهادی کار

رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه دفاع از صلاحیت محمد هادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس شورای اسلامی در ابتدا با اشاره به حوادثی که در کشور اتفاق افتاده اظهار کرد: باید نسبت به حضور مردم بابصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناسی که حقیقتا جلوه دیگری از زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی خود را نشان دادند و دشمن را در این فتنه ناکام گذاشتند شاکر درگاه خداوند متعال باشیم.

شرط رئیس‌جمهور برای انتخاب همکاران 

توضیحات رئیس‌جمهور درخصوص ماموریت‌های مهم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

رئیسی: شکرگزار خداوندیم که هدایت‌های امام و رهبری معظم انقلاب مورد توجه مردم است

*حضور میلیونی مردم در خیابان و اعلام موضع و حضور آنان در صحنه دشمن را ناکام گذاشت.

*تحلیل جامع رهبر انقلاب نسبت به حوادث اخیر و دلیل این فتنه‌ها نسبت به کشور و انقلاب برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت، قابل درک و استفاده بود و ایشان تحلیلی نسبت به شرایط فرمودند که چرا دشمنان و آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت، کشور و انقلاب ما توطئه و این بلواها را به پا می‌کنند.

*رهبری علت را فرمودند که به این دلیل که کشور در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت داشته باشد چنین اتفاقاتی را رقم می‌زنند. دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ایران این است که با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، کشور مسیر پیشرفت را طی می‌کند.

*رئیس قوه مجریه: ما به صورت عادلانه و عزتمندانه برای رفع تحریم‌ها هم تلاش می‌کنیم اما همزمان برای خنثی کردن تحریم هم تلاش می‌شود. امروز دشمن رسما می‌گوید که فشارهای حداکثری مفتضحانه شکست خورده و تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده است.

*رئیس مجلس در آغاز جلسه رای اعتماد به وزیر پیبشنهادی کار گفت: فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری، بیانات روشنگرانه در شرایط حساس بود و ایشان سخنانی بسیار حکیمانه و هوشمندانه و دقیق مطرح کردند و یکبار دیگر مرزبندی میان مردم و آشوبگران را مشخص فرمودند.

*سخنگوی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی ۷۷ رأی موافق و ۵۴ رأی مخالف از اعضای فراکسیون دریافت کرد.

*سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها