کد خبر: 664031
تاریخ انتشار :

اخبار هواشناسی امروز ۲۵ مهر / وزش باد شدید در شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق و شمال شرق کشور خبر داد.

اخبار هواشناسی امروز ۲۵ مهر / وزش باد شدید در شرق کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی این استان اظهار کرد: دوشنبه (۲۵ مهرماه) در گلستان، مازندران، گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی، بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی افزود: سه‌شنبه(۲۶ مهرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی همراه با وزش باد و کاهش دما تقویت خواهد شد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گستره بارش در این روز ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز در بر خواهد گرفت. در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: چهارشنبه(۲۷ مهرماه) در این مناطق بارش کاهش می‌یابد و فقط تا ظهر چهارشنبه بارش خفیف و پراکنده در این مناطق رخ می‌دهد همچنین طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد در شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد و در برخی مناطق وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه(۲۸ مهرماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و در نوار شمالی کشور به‌ویژه در سواحل شمالی افزایش دما رخ می‌دهد و بعدازظهر در شمال غرب کشور ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۶ مهرماه) کمی ابری تا قسمتی ابری در بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۷ مهرماه) قسمتی ابری با احتمال بارش پراکنده در بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۵ و۲۶ مهرماه ) اهواز با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها