کد خبر: 664285
تاریخ انتشار :

اردوغان: ترکیه همیشه جایگزین دارد

اردوغان با اشاره به این مساله که واشنگتن تنها راه برای آنکارا نیست، گفت: ترکیه در مذاکره برای جایگزینی اف-۱۶های آمریکایی است.

اردوغان: ترکیه همیشه جایگزین دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر، مذاکرات با دولت آمریکا در یک مسیر مثبت است. با این حال آمریکا تنها راه برای ما نیست. اگر لازم باشد همان کاری را که درباره سیستم‌های اس-۴۰۰ کردیم، درباره جایگزینی جنگنده‌های اف-۱۶ هم انجام می‌دهیم. ما جایگزین داریم.

وی همچنین گفت، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهوری روسیه و اوکراین در آینده‌ای نزدیک گفت‌وگوی تلفنی خواهد داشت اما این اظهارنظر در حالی مطرح شده که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همین امروز اعلام کرد، برنامه ریزی برای گفت‌وگوی تلفنی بین پوتین و اردوغان هنوز انجام نشده و اگر لازم باشد اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

پسکوف همچنین گفت: درباره این گفت‌وگوی تلفنی هنوز برنامه ریزی صورت نگرفته اما آنها اغلب با یکدیگر صحبت می‌کنند و گفت‌وگوها معمولا چندین ساعت به طول می‌انجامد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: هیچ مانعی بر سر راه تمدید توافق غلات وجود ندارد که ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ منقضی می‌شود.

وی گفت: من بار دیگر در دیدار با زلنسکی و پوتین متقاعد شدم که هیچ مانعی وجود ندارد. اما اگر مشکلی ایجاد شود هیچ مانعی برای غلبه بر آن وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها