کد خبر: 664336
تاریخ انتشار :

بیانیه سازمان نظام پزشکی درباره حوادث اخیر + متن

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر کشور بیانیه‌ای را صادر کرد.

بیانیه سازمان نظام پزشکی درباره حوادث اخیر + متن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بیانیه سازمان نظام پزشکی به شرح ذیل است:

«همکاران ارجمند

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احتراما ضمن تشکر از دغدغه‌های دلسوزانه همه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و بنا بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده توسط سازمان نظام پزشکی و پیگیری‌های صورت‌گرفته در راستای مطالبات ارکان مختلف سازمان و اعضای محترم جامعه پزشکی کشور، موارد زیر به استحضار رسانده می‌شود:

۱- پس از فوت تاسف‌بار مرحومه خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۵ رئیس کل سازمان در تاریخ یکشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ با حضور در بیمارستان کسری و جلسه با مدیر عامل محترم و مسئول محترم فنی بیمارستان روند بستری و اقدامات درمانی انجام‌شده و پرونده را بررسی (کرد) و نظرات افراد حاضر در جلسه استماع شد.

۲- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ رئیس سازمان طی تماس تلفنی با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور، ضمن اعلام دغدغه جامعه پزشکی، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب پزشکی شدند.

۳- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ طی نامه‌ای به وزیر محترم کشور درخواست شد کمیته حقیقت‌یاب پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی و نماینده انجمن‌های علمی ذیربط تشکیل شود.

۴- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ در جلسه‌ای با حضور وزیر محترم کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی، ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات جامعه پزشکی درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تقدیم وزیر محترم کشور شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

۵- همان روز ۰۶/۲۹/ ۱۴۰۱ متعاقب نامه دبیر شورای امنیت کشور جهت تشکیل کمیته مذکور، طی نامه‌ای از انجمن‌های علمی درخواست شد نماینده انجمن را جهت حضور در جلسه معرفی نمایند.

۶- عصر همان روز (۱۴۰۱/۰۶/۲۹) با حضور نمایندگان انجمن‌های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی، معاون محترم درمان وزیر بهداشت و نایب‌رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه در وزارت کشور و در حضور دبیر شورای امنیت کشور برگزار و همه جوانب موضوع و مستندات پرونده به طور کامل بررسی شد.

۷- پیرو انتشار CT اسکن مغز منتسب به خانم امینی، در تاریخ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ سازمان نظام پزشکی طی استعلامی از بورد رادیولوژی درخواست کرد نظر علمی خود را در خصوص یافته‌های CT اسکن مذکور اعلام نماید.

۸- در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۰طی نامه‌ای به وزیر محترم کشور بر ادامه کار کمیته تا نتیجه نهایی و نیز استفاده از ظرفیت عظیم انجمن‌های علمی - تخصصی در راستای دفاع از حقوق مردم تاکید شد.

۹- متعاقب درخواست تعدادی از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی دال بر لحاظ‌نمودن دقت و رعایت موازین علمی در بررسی پرونده، این درخواست حضوری تحویل رئیس محترم سازمان پزشکی قانونی شد که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ خطاب به رئیس محترم مجمع عمومی پاسخ آن از سوی پزشکی قانونی واصل شد.

۱۰- در پی دغدغه تعدادی از همکاران در خصوص احتمال استفاده غیر درمانی از آمبولانس‌ها و نیز حمله به آمبولانس‌های در حال ماموریت، در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ طی مکاتبه‌ای با دبیر محترم شورای امنیت کشور، این موضوع منعکس و علاوه بر آن طی جلسات و تماس‌های متعدد با نهادهای ذیربط موضوع پیگیری شد.

بیشتربخوانید: گزارشی از مرگ‌های مشکوک در اعتراضات؛ از ترانه موسوی تا نیکا شاکرمی

۱۱- پیرو نامه تعدادی از اعضای محترم جامعه پزشکی و رؤسای شعب نظام پزشکی کشور مبنی بر پیگیری برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها، خطاب به ریاست کل سازمان، رئیس شورای عالی و رئیس مجمع عمومی، رئیس کل سازمان طی تماس با ریاست محترم مجمع و شورایعالی مراتب را مطرح و پس از کسب نظرات و ارشادات ایشان و نیز ارائه گزارش پیگیری‌های انجام‌شده، علاوه بر طرح مفاد نامه مذکور در جلسات متعدد با مسئولین امنیتی، انتظامی و قضایی کشور، طی مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری رسمی، این درخواست‌ها و نگرانی‌ها و مواضع سازمان را به صورت علنی بیان نمودند.

۱۲- علی رغم برخی برداشت‌ها از متن تقطیع‌شده مصاحبه توسط تعدادی از همکاران، در این مصاحبه به وضوح بر موارد ذیل تاکید شد:

- رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل

- درمان همه مصدومین در همه مراکز درمانی بدون سوگیری

- استفاده از خودروهای امدادی در راستای وظیفه اصلی خود

- در کنار مردم بودن جامعه پزشکی و پیگیری خواسته‌ها و بیان اعتراضات خود از مسیر منطقی

- لزوم ایجاد فضای امن برای بیان انتقادها و اعتراضات در کشور

- معترضین و منتقدین مدافع تمامیت ارضی کشور و خواهان پیشرفت کشور هستند

- جامعه پزشکی ضمن بیان اعتراضات و انتقادات خود با اغتشاش و آسیب‌زدن به اموال عمومی مخالف است.

- استفاده برخی عناصر تجزیه‌طلب و اغتشاش‌گر از این حادثه و مخدوش‌کردن فضای اعتراض مسالمت‌آمیز، مردود و غیر قابل قبول است و لازم است مرز اعتراض از اغتشاش توسط مسئولین محترم کشور جدا شود.

لذا در هیچ جای این مصاحبه، مطلبی دال بر اینکه معترضین، اغتشاشگر هستند بیان نشده است.

۱۳- متعاقب درخواست همکاران برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان احتمالی جامعه پزشکی، طی نامه‌ای به دادستان کل محترم کشور و در تماس‌های متعدد رئیس کل سازمان با مسئولین امنیتی و قضائی مختلف، موضوع در حال پیگیری می‌باشد.

۱۴- در جلسه شورایعالی سازمان نظام پزشکی (۱۴۰۱/۰۷/۰۷) و نیز در جلسه مجمع انجمن‌های علمی پزشکی مورخه (۰۷/۲۰/ ۱۴۰۱) گزارش اقدامات انجام‌شده و پرونده مذکور توسط رئیس کل سازمان به اطلاع اعضای محترم رسانده شد.

۱۵- تمامی مراتب فوق به طور کامل و مستند در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان، به حول و قوه الهی به استحضار اعضای محترم مجمع رسانده خواهد شد.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

۱۴۰۱/۰۷/۳۰»

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها