کد خبر: 664639
تاریخ انتشار :

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اعلام قیمت بلیت رفت و برگشت به جام جهانی قطر

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی گفت: ما با قطری‌ها توافق کردیم که بلیط رفت و برگشت کمتر از ۱۵ میلیون تومان باشد. بنابراین فرصتی خوبی است و ایرانیان می‌توانند در هتل‌های کیش اقامت کنند و ما پروازهای شاتل میان کیش و قطر برقرار خواهیم کرد.

اعلام قیمت بلیت رفت و برگشت به جام جهانی قطر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رستم قاسمی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: پنجشنبه و جمعه سفری به قطر داشتیم؛ با توجه به ارتباط بسیار خوبی که با همتای قطری در ارتباط با موضوعات حمل و نقل داریم، یکی از موضوعات مورد بحث در خصوص جام جهانی و پروازهای مرتبط با این رویداد و حضور ایرانیان برای تماشای بازی‌ها بود. خوشبختانه تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد. پیش از این هم اعلام کرده بودم که بسته‌هایی که با ارزش ۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد را مردم نخرند.

وی ادامه داد: ما با قطری‌ها توافق کردیم که بلیط رفت و برگشت کمتر از ۱۵ میلیون تومان باشد. بنابراین فرصتی خوبی است و ایرانیان می‌توانند در هتل‌های کیش اقامت کنند و ما پروازهای شاتل میان کیش و قطر برقرار خواهیم کرد تا ایرانیان با این پروازها به قطر رفته و بازی‌های تیم‌های مورد علاقه را تماشا کنند و به کیش بازگردند و استراحت کنند و مجدد فردای همان روز به قطر بروند. این امکان تنها برای کیش وجود ندارد و برای سایر فرودگاه‌ها هم پرواز میان دو کشور برقرار خواهد شد و این امکان ارزان برای هواداران فوتبال است.

قاسمی افزود: البته امتیازات دیگری هم برای جمهوری اسلامی ایران فراهم شده؛ شما می‌دانید که به دلیل جام جهانی هزینه در قطر بسیار بالاست و برای مثال یک هواپیما برای فرود در قطر باید هزینه بالایی پرداخت کند. ما توافق کردیم که برای همه هواپیماهای ایرانی که در این مدت تردد می‌کنند به صورت رایگان در فرودگاه‌های قطر فرود بیایند و این هزینه روی بلیط می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات نشست ایران و روسیه و راه اهن رشت به آستارا و همچنین در مباحث مطرح شده با هیات بلاروسی که روز گذشته وارد ایران شده است، گفت: در سفری که اقای پوتین به ایران داشته و با مقام معظم رهبری دیدار کردند، ابراز علاقه کردند که در کریدور رشت تا آستارا سرمایه گذاری کنند. ما در این مدت چند جلسه با معاون نخست وزیر روسیه و وزیر حمل و نقل روسیه داشتیم و توافق کردیم آن ها در این کریدور که حدود یک میلیارد دلار هزینه دارد سرمایه گذاری کنند و توافق کردیم ظرف دو ماه اگر علاقمند باشند که تا امروز ابراز تمایل کردند در کریدور سرمایه گذاری کنند که یکی از بهترین کریدورهای شمال به جنوب است و امروز ما بار را از هند به شهید رجایی میآوریم و میبریم رشت و از آنجا که ریل ندارد تریلی میگذاریم و بار را در مدت ۱۵ تا ۱۷ روز به فنللاند می‌فرستیم. اگر این مسیر دریایی دریای سرخ و سیاه را طی کند ۴۵ روز زمان می‌برد.

قاسمی در پاسخ به سوالی در رابطه با نهضت ملی مسکن نیز گفت: همین هفته که آقای رئیس جمهور راهی زنجام هستند از ایشان خواهش کردیم که از نهضت ملی مسکن که هزار واحد در حال ساخت وجود دارد بازدید کنند. آمار دقیق را اجازه دهید چرا که از دوستان خواستیم محاسبه کنند تا پایان سال چند خانه به افتتاح میرسد و ظرف چند روز آینده اعلام می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها