کد خبر: 664847
تاریخ انتشار :

هشدار به مسافران جام جهانی/ آنفولانزای شتری مرگبارتر از کوید!

به هواداران جام‌جهانی هشدار داده شد که به دلیل ترس از بیماری کشنده از شترسواری در قطر اجتناب کنند.

هشدار به مسافران جام جهانی/ آنفولانزای شتری مرگبارتر از کوید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به طرفداران فوتبال که در جام جهانی قطر از نوشیدن، بوسیدن، شرط‌بندی و استعمال دخانیات منع شده بودند، گفته شده که از شترها هم دوری کنند. بیم آن می‌رود که یک بیماری کشنده که مرگبارتر از کوید است، هزاران نفری که به قطر هجوم می‌آورند را از پای درآورد.

تصور می‌شود که آنفولانزای شتری یا MERS-CoV از خفاش‌ها به شترهای صحرای همسایگی عربستان سعودی سرایت کرده و می‌تواند به انسان نیز منتقل شود. برخلاف کووید-۱۹ هیچ واکسن یا درمانی برای این بیماری وجود ندارد و به طرفداران انگلیس و ولز هشدار داده شده که به توصیه‌های دولت بریتانیا توجه کنند.

نشریه «سان» هفته گذشته گله‌ای از شترها را در نزدیکی هتل «سوق الوکره» که تیم ملی انگلیس قرار است در آن مستقر شود، مشاهده کرد. و همین چند هفته پیش بود که «الیور هاروی» سفری به قطر داشت تا نشان دهد که طرفداران در حین جام‌جهانی از چه چیزهایی می‌توانند لذت ببرند، که یکی از موارد شترسواری بود. تا همین روزهای اخیر شرکت‌های توریستی همچنان مشغول تبلیغ شترسواری و سفرهای سافاری بودند.

هوادارانی که به سوی این کشور سخت‌گیر مسلمان می‌روند باید از قانون منع پوشیدن لباس‌های تحریک‌آمیز، بوسیدن، بغل کردن یا نوشیدن مشروب در ملاءعام و حرکات بی‌ادبانه پیروی کنند.

پروفسور پل هانتر، از دانشگاه ایست آنجلیا، گفت: «هواداران باید از شترهای قطر دوری کنند. این توصیه برای کاهش خطر ابتلا به ویروس است. این بیماری ناخوشایند بسیار کشنده‌تر از کوید-۱۹ است و در حال حاضر هیچ واکسن موثری برای جلوگیری از ابتلا و یا درمان بیماری وجود ندارد.»

روسای سازمان جهانی بهداشت در ماه آگوست هشدار دادند که حدود ۸۰ درصد موارد در نتیجه تماس با شترهای آلوده یا افراد مبتلا در بیمارستان اتفاق افتادند. این بیماری که نام کامل آن سندرم تنفسی خاورمیانه است، از زمانی که برای اولین بار در عربستان در سال ۲۰۱۲ شناسایی شد، بیش از ۲۰۰۰ نفر را مبتلا کرده و حداقل ۸۵۰ نفر را کشته است. کارشناسان نگرانند که این بیماری به زودی از طریق شترهای آلوده که فقط علائم خفیفی از خود نشان می‌دهند، از شبه جزیره عربستان به آفریقا سرایت کند.

دو مورد در سال جاری در قطر گزارش شده؛ از جمله شتردار ۸۵ ساله که در دوحه درگذشت. یک کشاورز ۵۰ ساله که شیر شتر نوشیده بود نیز جان خود را از دست داد.

مقامات قطر از اظهار نظر خودداری کردند و اتحادیه فوتبال انگلیس هنوز به سوال‌ها پاسخ نداده است.

منبع: خبر ورزشی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها