کد خبر: 664855
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ نقوی‌حسینی در گفتگو با «نامه‌نیوز» خطاب به نمایندگان:

فاطمی امین ویرانه‌ای به نام وزارت صمت تحویل گرفت

سید حسین نقوی حسینی گفت: آقای فاطمی امین در همین یک‌سال خرده‌ای که وزیر است، توانست بسیار قوی ظاهر شود و همین که مقاومت کرد تا وزارتخانه در مسیر درست قرار بگیرد، جای تقدیر دارد، نه استیضاح.

فاطمی امین ویرانه‌ای به نام وزارت صمت تحویل گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد طاهر شیرازی -گروه اقتصاد نامه نیوز:  قرار است هفته آینده طرح استیضاح فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس بررسی شود. با این وصف پرسش آن است که این اقدام از زوایای مختلف درست است یا خیر؟

سید حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «در ابتدا بگویم که ما وقتی نماینده بودیم، آرزو داشتیم که فردی مانند آقای فاطمی امین وزیر باشد. آقای فاطمی امین وزیر وزارتخانه‌ای بسیار مهم و عریض و طویل است و می‌دانیم وزارت صنعت، معدن، تجارت تا چه میزان دارای اهمیت و مؤثر است. بدون هرگونه در نظرگرفتن سلایق سیاسی و جناحی و صرفا بر اساس واقعیت‌های موجود خطاب به نمایندگان محترم مجلس می‌گویم که آقای فاطمی امین ویرانه‌ای به نام وزارت صمت را تحویل گرفت. پایه‌های این وزارتخانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سست شده بود و وزرایی که آن را در اختیار داشتند عملا نابودش کردند».

او ادامه داد: «به یاد داریم که آقای نعمت‌زاده چهارسال این وزیر این وزارتخانه بود؛ فردی که اقداماتش سراسر آسیب بود. من شخصا چندبار شاهد خوابیدن او در جلسات رسمی بودم و تصور کنیم که چنین فردی چهارسال مسئولیت وزارتخانه مهم صمت را برعهده داشت. بماند که دختر او هم تاجری شده بود و تجارت می‌کرد و خودش هم کارخانه‌های متعدد داشت و به گفته خودش چندصد میلیارد سرمایه داشت. واقعا آقای نعمت‌زاده آسیب‌های فراوانی به وزارت صنعت، معدن، تجارت زد و بعد از او آقای رحمانی آمد که او را وارد بازی جدایی وزارتخانه صنعت از بازرگانی کردند. دولت آقای روحانی لایحه‌اش را به مجلس داد و گرچه در مجلس رأی نیاورد اما عملا وزارتخانه متزلزل شده بود و خود آقای رحمانی هم مختلف جدایی بود اما به دلیل آنکه وزیر دولت بود چاره‌ای نداشت جز تبعیت از لایحه دولت. به هر حال دولت او را تحمل نکرد و بعد از او آقای شریعتمداری وزیر شد؛ فردی که کارش به طرح استیضاح رسید اما به دلیل آنکه او مطمئن بود استیضاح حتمی است، استعفا داد. پس از آقای شریعتمدای، آقای رزم‌حسینی آمد و او هم یک‌سال وزیر بود که عملا فاتحه این وزارتخانه را خواند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای فاطمی امین چنین وزارتخانه‌ای را تحویل گرفت؛ وزارتخانه‌ای که در آن دو شرکت بزرگ خودروسازی، صنایع فولاد و بسیاری موارد دیگر به ویرانی کشیده شده بود. آقای فاطمی امین فقط دوسال از زمان شروع وزارتش زمان لازم دارد تا آواربرداری کند و وزارتخانه را به مسیر خودش بازگرداند و به نظرم او در همین یک‌سال خرده‌ای که وزیر است، توانست بسیار قوی ظاهر شود و همین که مقاومت کرد تا وزارتخانه در مسیر درست قرار بگیرد، جای تقدیر دارد، نه استیضاح».

نقوی حسینی در پایان گفت: «امروز مشکلات بسیاری به خصوص در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد و همه باید دست‌به‌دست دهیم تا یکی پس از دیگری مشکلات را حل کنیم. حتما نمایندگان محترم موقعیت کشور را به خوبی درک می‌کنند و امیدوارم با درک این موضوع به جای استیضاح به آقای فاطمی امین کمک کنند تا شرایط وزارت صمت به نقطه مطلوب همگان برسد. آقای فاطمی امین فردی پاکدست، انقلابی و متخصص این کار است و در پایان می‌گویم که من به عنوان یک نماینده باتجربه که سه دوره نماینده بوده‌ایم به نمایندگان محترم می‌گویم که باور کنید ما در دوره نمایندگی‌مان آروزی چنین وزیری را داشتیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها